رونمائی از خودروی پیشرفته خورشیدی هانرژی

در حال حاضر صنعت خودروسازی جهان مبتنی بر استفاده از سوخت های فسیلی بوده و موتورهای احتراقی این وسایل نقلیه با مصرف سوخت هایی مانند بنزین و گازوئیل، حرکت می کنند. این مدل از خودروها اگرچه سال ها است که بازارهای جهانی را تسخیر کرده و با تکیه بر مصرف سوخت های فوق قابلیت دسترسی به سرعت و قدرت بالائی دارند اما در کنار این موارد، تولید آلاینده های جوی و تخریب محیط زیست از جمله مهمترین مشکلات استفاده از سوخت های فسیلی در صنعت خودروسازی است.

به تازگی یک خودروی الکتریکی جدید که تمام انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تامین می کند توسط شرکت انرژی های تجدید پذیر هانرژی Hanergy  طراحی و ساخته شده است.  این شرکت که دفتر اصلی آن در شهر پکن قرار دارد روز گذشته از خودروی جدید خود در مراسمی ویژه رو نمائی کرد.

موضوع فوق سبب شده است که در سال های اخیر تلاش هایی برای استفاده از انواع دیگر سوخت مانند سوخت های زیستی و یا استفاده از پیشرانه های الکتریکی برای خودرو ها در دستور کار خودروسازان قرار گیرد. خودروهای الکتریکی تولید شده در جهان معمولا دارای قابلیت اتصال به شبکه برق و شارژ هستند اما یکی از روش های دیگری که می توان با استفاده از آن نیروی الکتریسیته مورد نظر برای به حرکت در آوردن خودرو را تامین کرد، انرژی خورشید است.

به تازگی یک خودروی الکتریکی جدید که تمام انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تامین می کند توسط شرکت انرژی های تجدید پذیر هانرژی Hanergy  طراحی و ساخته شده است.  این شرکت که دفتر اصلی آن در شهر پکن قرار دارد روز گذشته از خودروی جدید خود در مراسمی ویژه رو نمائی کرد. در این مراسم که با حضور نمایندگان رسانه های جمعی و علاقه مندان این حوزه برگزار شد، لی هی جون مدیر ارشد این شرکت به معرفی ویژگی های فنی و جزئیات خودروی فوق پرداخته و عملکرد این خودروی خورشیدی به نمایش گذاشته شد. در کنار این خودرو، محصول دیگر شرکت هانرژی که خودروی خورشیدی دیگری با ابعاد کوچکتر بود نیز معرفی و رو نمائی شد.

منبع: Xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا