عوارض برکالاهای آسیب رسان باید با جدیت بیشتری دنبال شود

به گزارش جمعیت مبارزه بااستعمال دخانیات ایران، محمدرضا مسجدی یکی از کالاهای آسیب رسان به سلامت را مواد دخانی اعلام کرد و افزود: اخذ مالیات مربوط به مواد دخانی از جمله اخذ عوارض بر کالاهای آسیب رسان است که این موضوع تقریبا در همه کشورها جاری و ساری است.
وی ادامه داد: این رقابت مثبت میان کشورها پدید آمده تا با افزایش نرخ خرده فروشی مواد دخانی از طریق افزایش تصاعدی سالیانه مالیات، شاهد کاهش استعمال مواد دخانی و پررنگ شدن این موضوع در جامعه باشیم .
دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: اگرچه با همت مجلس امسال مالیات مواد دخانی افزایش یافته اما هنوز در مقایسه با کشورهای منطقه و همجوار ، بسیار پائین تر است.
این فوق تخصص ریه به افزایش بیماری های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی و تنوع بیماری های غیرواگیر و رابطه مستقیم آن با فرهنگ مصرف و عادات مردم، نقش وزارت آموزش و پرورش، سازمان های فرهنگی، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تریبون ائمه جمعه و جماعات در بسترسازی برای ایجاد فرهنگ تغذیه سالم و خودداری از عوامل خطر و مشارکت مردم در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر بسیار با اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه شبکه ملی پیشگیری بیماری های غیرواگیر تشکیل شده است افزود: این شبکه متشکل از سازمان های مردم نهاد با مشارکت واحدهای مختلف وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی و سایر تشکیلات حکومتی است که در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر نقش ایفا می کنند.
مسجدی اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولان، مشارکت متخصصان و کارشناسان و حمایت های خیرین، حرکتی جدی و فراگیر برای پیشگیری و کنترل این مجموعه از بیماری ها در کشور انجام گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا