وام مکانیزم خوبی برای تامین سرمایه شرکت های دانش بنیان نوپا نیست

 سورنا ستاری روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری و رونمایی از صندوق های جسورانه در سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در دوسال گذشته بر ایجاد زیست بوم و اکوسیستم دانش بنیان بسیار تاکید کرده ام، ما باید زیست بوم دانش بنیان را در کشور با توسعه فرهنگ دانش بننیان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در دو سال گذشته سعی کرده است با اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، این زیست بوم را فراهم کند اما باید بخشی از آن از طریق مردم انجام شود.
ستاری افزود: راه اندازی صندوق های جسورانه در جهت ایجاد این زیست بوم انجام شده است و باید عدد قابل توجهی از تامین سرمایه این شرکت ها را به سمت سرمایه گذاری جسورانه ببریم، در اکوسیستم جسورانه، ایده افراد خلق می شود.
وی ادامه داد: امیدواریم در زمینه بازار سرمایه با راه اندازی تابلوی بورس برای شرکت های دانش بنیان و نیز در زمینه فرهنگ سازی دانش بنیان با راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه موفق باشیم .
ستاری گفت: با توجه به نبود اکوسیستم دانش بنیان و غلبه اقتصاد نفتی بر کشور، الان به جایی رسیده ایم که کشور را با پول نفت هم نمی توانیم اداره کنیم، پول نفت یعنی اینکه باید با استخدام دولتی مشکل اشتغال را رفع کنیم در صورتی که در حال حاضر این امکان فراهم نیست ، پول نفت به ما یاد داده که این راه های ساده وجود دارد، قطعا آینده کشور را با پول نفت نمی توانیم تامین کنیم.
وی بیان کرد: تمام سیستم اقتصادی، دانشگاهی، فرهنگ و زندگی روزمره مردم باید تغییر کند و باید این فرهنگ جدید را در جامعه ترویج دهیم .
وی یادآور شد: متاسفانه به دانشجو و نیروی جوان کشور به دید کارآفرین و کسی که ارزش آفرینی کند، نگاه نمی کنیم، در صورتی که در گذشته این کار را انجام می دادیم و افراد شاخص بسیاری در کشور و تمدن و تاریخ ایران با فرهنگ کارآفرینی کهن داشته ایم.
در این آیین تفاهم نامه همکاری دو جانبه برای توسعه بخش دانش بنیان و تامین مالی شرکت های دانش بنیان بین معاونت علنی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بورس و اوراق بهادار امضاء شد.
همچنین از پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا