برای داشتن زندگی بهتر مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید

پژوهشگران سازمان کشاورزی آمریکا  USDA، اعلام کردند که مصرف بالای گوشت قرمز در برنامه غذائی روزانه برای سلامتی انسان ها بسیار مضر بوده و دلیل اصلی بروز چاقی و بیماری های قلبی است و از سوی دیگر صنایع تولید کننده گوشت قرمز، سهم بالائی در تولید دی اکسید کربن در سطح جهان دارند.  هدف اصلی این هشدار، توصیه برای داشتن زندگی و برنامه غذائی سالم تری است. این پیشنهاد در پی بالا رفتن آمار چربی شکمی در بین مردم این کشور و شیوع پدیده چاقی، ارائه  و سبب تغییر ساختار توصیه های پیشنهادی این سازمان شده است.

گسترش استفاده از گوشت قرمز نیازمند پرورش تعداد زیادی دام  است که به نوبه خود برای تامین نیازهای این حوزه باید مقدار زیادی آب و گیاه مصرف شده و در عوض مقادیر زیادی کربن تولید می شود که این موضوع برای طبیعت بسیار مضر است. به بیان دیگر؛ رژیم غذائی مبتنی بر گوشتخواری به مراتب برای طبیعت مضر تر از رژیم غذائی مبتنی بر گیاهخواری است .

پژوهشگران در این مطالعات علاوه بر مبحث گسترش چاقی در بین مردم ، به موضوع حفظ محیط زیست نیز توجه داشته اند. بر اساس مطالعات این پژوهشگران ، گسترش استفاده از گوشت قرمز نیازمند پرورش تعداد زیادی دام  است که به نوبه خود برای تامین نیازهای این حوزه باید مقدار زیادی آب و گیاه مصرف شده و در عوض مقادیر زیادی کربن تولید می شود که این موضوع برای طبیعت بسیار مضر است. به بیان دیگر؛ رژیم غذائی مبتنی بر گوشتخواری به مراتب برای طبیعت مضر تر از رژیم غذائی مبتنی بر گیاهخواری است .

نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که صنعت دامداری در سطح جهان ، تولید کننده پانزده درصد از میزان دی اکسید کربن در دنیا است و در این میان بیشترین میزان تولید دی اکسید کربن به پرورش گاو تعلق دارد. بر اساس نتایج به دست آمده ، بر اساس محاسبه محصول تولید شده در مقیاس کیلو گرم ، دو سوم این پانزده درصد دی اکسید کربن تولید شده در صنایع دامداری ، توسط گاوها تولید می شود . پس از گاوها ، پرورش گوسفند بالا ترین سهم را به خود اختصاص داده است.

به اعتقاد کارشناسان ؛ بهترین نوع تغذیه که سلامت جسمانی مصرف کنندگان و همچنین حفظ محیط زیست در آن مد نظر قرار دارد ، تغذیه روزانه بر اساس منابع گیاهی و درصد کمی گوشت است.

قابل توجه است که جانت ریلی معاون سازمان گوشت در شمال آمریکا در این رابطه اعلام کرد : مردم آمریکا لزوما توجهی به توصیه های غذائی اعلام شده ندارند . ولی این موضوع می تواند در نحوه خرید اقلام غذائی بسیار تاثیر گذار باشد.

منبع: usda.gov

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا