هولوگرام های ویژه برای جلوگیری از عرضه جنس تقلبی

در دنیای امروزی اجناس تقلبی با سرعتی باورنکردنی از روی نمونه های اصلی ساخته می شوند و در این میان ساعت های لوکس و با کیفیت سوییسی نیز یکی از اهداف جذاب برای تولید نمونه بدل به حساب می آیند. حال متخصصان فعال در شرکت های ساعت سازی سوییس که برای مدت ها به دنبال راهکاری برای مبارزه با این فرایند بوده اند، سرانجام خدماتی را ارائه کرده اند که به واسطه آن کاربران با استفاده از نوع خاصی از هولوگرام خواهند توانست تا ساعت های اصلی را از نسخه های تقلبی تمایز بدهند.

این هولوگرام ویژه تنها به کمک نور ماوراء بنفش قابل رویت خواهد بود و به این ترتیب می توان با قرار دادن یک ساعت سوییسی در زیر نور ماوراء بنفش از اصل بودن یا تقلبی بودن آن مطمئن شد.

این هولوگرام ها در مقایس نانو طراحی می شوند و چشمان غیرمسلح قادر به رویت آنها نخواهد بود. در عین حال نیز نوع ساخت این هولوگرام ها به نحوی بوده است که کپی کردن آنها غیرممکن به نظر می رسد. این لایه نانو در حقیقت 10 هزار بار نازک تر از موی انسان ها است و به این ترتیب بر روی ضخامت ساعت تاثیری نخواهد داشت.

این هولوگرام ویژه تنها به کمک نور ماوراء بنفش قابل رویت خواهد بود و به این ترتیب می توان با قرار دادن یک ساعت سوییسی در زیر نور ماوراء بنفش از اصل بودن یا تقلبی بودن آن مطمئن شد. این روش می تواند در سایر فناوری هایی که به عنوان هدف تولید کالای تقلبی واقع می شوند نیز مورد استفاده قرار بگیرد ولی باید ابتدا نظر مساعد مخترعان این فناوری جهت این امر کسب شود.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا