دانشگاه اصفهان مسؤول ارائه طرح برای امحای پسماند آزمایشگاه‌ها شد

 دکتر علیایی در اولین جلسه هم اندیشی ساماندهی مواد شیمیایی و آزمایشگاهی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با اشاره به نحوه ساماندهی مواد شیمیایی و آزمایشگاهی و امکان دسترسی  و استفاده دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به آنها یادآور شد: متاسفانه بخش قابل توجهی از مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌ها بدون وجود برنامه‌ای مدون مورد استفاده قرار می‌گیرند و در بیشتر دانشگاه‌ها این مواد از بین می‌روند.

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این موضوع ضروری است یک برنامه مدون در قالب یک نرم افزار تهیه شود و در این نرم افزار همه راهکارهای لازم پیش بینی شود.

علیایی با تاکید بر ضرورت توجه به نحوه پسماند مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌ها افزود: بحث دفع مناسب پسماندهای  مواد شیمیایی مورد مصرف در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید مورد بررسی قرار گیرد و از تحقیقات دانشگاه‌ها در این حوزه استفاده شود.

در این نشست همچنین دکتر ضرابی  رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان نیز با ابراز رضایت از برنامه ریزی دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری برای ساماندهی مواد شیمیایی گفت: این مساله یکی از دغدغه‌های مسوولان و استادان دانشگاه‌ها است و دانشگاه اصفهان با توجه به این مساله آمادگی خود را اعلام کرده و در این خصوص با دفتر حمایت و پشتیبانی همکاری لازم را انجام خواهد داد.

در این جلسه مقرر شد یک برنامه نرم افزاری آنلاین جهت تامین مواد شیمیایی و آزمایشگاهی توسط دانشگاه اصفهان طراحی شود تا از این طریق خرید مواد شیمیایی دانشگاه‌ها ساماندهی شده و جهت تحقق اقتصاد مقاومتی از هدر رفتن مواد شیمیایی و آزمایشگاهی جلوگیری شود.

همچنین مقرر شد دانشگاه اصفهان در مورد نحوه دفع و امحای مناسب پسماندهای مواد شیمیایی و آزمایشگاهی، طرحی را آماده و به شبکه شاعا (شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران) ارائه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا