ساخت رباتی هوشمند برای مدیریت مصرف داروها

به گفته شرکت سازنده، این ربات همانند یک دستیار سلامت شخصی عمل می کند و می تواند با استفاده از تکنولوژی هایی همچون یادگیری ماشینی، تشخیص چهره، تنظیم خودکار و غیره به افرادی که مقید به مصرف منظم و مرتب داروها نیستند، کمک کند.

 

داروها درون محفظه ای که در دل این ربات جاسازی شده و از دمای مناسبی نیز برخوردار است، نگه داری می شوند. پیلو به محض شناسایی چهره و صدای فرد، قرص مورد نظر را در اختیار وی قرار می دهد و پس از گذشت بازه زمانی مشخص، مصرف دوباره قرص را به وی یادآوری می کند که این کار از طریق ارتباط با گوشی ها و یا دستگاه های پوشیدنی هوشمند انجام می شود.

 

شرکت سازنده در خصوص این ربات عنوان کرد که پیلو قادر است به برخی سوالات مرتبط با سلامتی نیز پاسخ دهد. از دیگر قابلیت های این ربات می توان به امکان برگزاری ویدیو کنفرانس با برخی متخصصان و پزشکان برای دریافت خدمات مشاوره ای اشاره کرد.

 

به نظر می رسد که داشتن چنین رباتی در هر خانه ای ضروریست. در حال حاضر پیلو، برای جذب سرمایه اولیه برای تولید انبوه در وب سایت Indiegogo ثبت شده و علاقه مندان می توانند با پرداخت هزینه 269 دلار، علاوه بر کمک به تامین سرمایه 75 هزار دلاری، یکی از صاحبان آینده این ربات خانگی هوشمند باشند.

 

گفته می شود که اگر پیلو بتواند به مرحله تولید انبوه برسد، به عنوان مدلی مشابه با دستیار هوشمند اکوی آمازون در زمینه ارایه خدمات سلامتی روانه بازار خواهد شد.

 

شرکت Pillo Health قیمت خرده فروشی این ربات را برابر با 599 دلار عنوان و اعلام کرد که احتمالا در ماه ژوئن سال آینده عرضه خواهد شد.

 

Pillo

 

 

Pillo
 
 
 
منبع:تک شات
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا