کلانتری: احیای دریاچه ارومیه به 160 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

عیسی کلانتری در گفت وگو با ایرنا افزود: احیای دریاچه ارومیه و خارج کردن این پهنه آبی از بحران کنونی به عزم دولت و مردم نیاز دارد.

وی ادامه داد: درکنار تخصیص اعتبارات دولتی، مشارکت همه جانبه اقشار مختلف مردم از جمله کشاورزان در نجات این دریاچه و خارج ساختن آن از وضعیت فعلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی یادآوری کرد: برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه با قدرت درحال اجراست و رییس جمهوری پیگیر آن است.

کلانتری با اشاره به طرح های در دست اجرا در استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برای احیای دریاچه ارومیه گفت: اجرای همه این طرح ها در صورت حضور و مشارکت مردم امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه حساسیت مردم در زمینه احساس مسوولیت در مقابل خشک شدن دریاچه ارومیه به دلیل نقش آن در زندگی، اقتصاد و محیط زیست نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری یافته است افزود: مشارکت مردم محلی در چنین طرح هایی از جمله راهبردهای اصلی در مدیریت پایدار سرزمین به شمار می رود که باید در کنار اقدامات دولتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

کلانتری اضافه کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه به عنوان نهاد نظارتی در این زمینه فعال است و وزارتخانه ها و سازمان ها نیز بازوهای عملیاتی آن به شمار می روند و تمام نهادهای اجرایی موظف به انجام برنامه های پیش بینی شده این ستاد هستند و در این زمینه دولت هیچگونه محدودیت اعتباری ندارد.

وی با قدردانی از حمایت اقشار مختلف مردم و تشکل های زیست محیطی از ستاد احیای دریاچه ارومیه، از آنچه وی کارشکنی برخی منتخبان مردم عنوان نمود نیز انتقاد کرد.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه به منظور شرکت در همایش احیای این دریاچه به شهرستان مهاباد سفر کرده است.

دریاچه ارومیه بزرگ ترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور دنیاست و عمدتا از رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود، تلخه رود، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می شود.

روند خشک شدن دریاچه ارومیه که در بین استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی واقع است از 17 سال پیش آغاز شد و اکنون به وضعیت بحرانی رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا