راه اندازی پیشرفته ترین آزمایشگاه نقشه برداری مغز خاورمیانه در پایان ماه رمضان

محمدرضا آی افزود: تاسیس اولین آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز دو سال پیش با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ستاد علوم شناختی جهت پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد در حوزه علوم و فناوری های شناختی آغاز شد و اکنون این آزمایشگاه در پایان مسیر تجهیز خود قرار گرفته است و با پایان ماه مبارک رمضان طی مراسمی گشایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: در این آزمایشگاه پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی 3 تسلا به عنوان نخستین نسل این دستگاه درکشورنصب شده است که قابلیت‌های ویژه‌ای برای امورتحقیقاتی دارد، همچنین دستگاه‌هایی همچون تی ام اس، تی دی سی اس، نوار مغزی و تحریک مغزی از دیگر تجهیزات این آزمایشگاه است.
وی اظهارکرد: تحقیقات درزمینه نقشه برداری مغز درکشورمان نیازمند تجهیزات پیشرفته‌ است،در حال حاضر دستگاه‌های داخل بیمارستان‌ها با هدف درمان و تحقیق بر روی بیماران خریداری شده و برخی از آن فاقد بسیاری از قابلیت‌های تحقیقاتی است.
آی گفت: تجهیزات این آزمایشگاه برای انجام تحقیقات متخصصان خریداری شده است، وجود این مرکز انتظار می رود سرعت رشد تحقیقات بیشتر شود و محققان زمان بیشتری را برای تحقیقات صرف کنند واز آنجا که این مکان آزمایشگاهی ملی است تمام محققان کشور می توانند از امکانات آن بهره برداری کنند.
وی افزود: این آزمایشگاه هویت کاملا مستقل دارد و طی فراخوانی از دانشگاه‌ها ، این مرکز در دانشگاه تهران با توجه به فضایی که در اختیار آزمایشگاه قرارد داده شد احداث و راه اندازی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا