زنبورها دائما در حال برخورد با اجسام هستند

بسیاری از افراد زنبورهای عسل را حشرات پروازی بسیار دقیقی می دانند که می توانند در محیط هایی بسیار متلاطم نیز به خوبی به پرواز در بیایند. با این وجود تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است که این موجودات به سادگی در طول مسیر خود با اشیا مختلف برخورد می کنند و این برخوردها به دفعات در طول یک پرواز اتفاق می افتد.

زنبورها بر اثر حرکات باد موجود در هوای اطراف خود ممکن است توانایی تشخیص اجسام را به صورت کامل از دست بدهند و به همین دلیل نیز احتمال تصاوف با اشیا در طول مسیر برای آنها بالا خواهد بود.

بر اساس پروژه جدیدی که دانشمندان فعال در مرکز بیوگرافیک انجام داده اند، مشخص شده است که پتانسیل برخورد زنبورها با اجسام موجود در مسیر حرکتی آنها تقریبا برابر با احتمال یک برخورد در یک ثانیه است. علت این امر این است که فضای اطراف این موجودات به قدری متلاطم است که موجب می شود آنها نتوانند اجسام را به راحتی تشخیص دهند.

این پژوهش به واسطه استفاده از تکنیک های پیشرفته تصویر برداری ممکن شده است و سرپرستی آن را فردی به نام استیسی کامز بر عهده داشته است. او و تیم تحقیقاتی تحت نظارتش با استفاده از تکنیک های فیلم بداری با سرعت بسیار بالا بر روی حرکات زنبورهای عسل تمرکز کرده و دریافتند که آنها بر اثر حرکات باد موجود در هوای اطراف خود ممکن است توانایی تشخیص اجسام را به صورت کامل از دست بدهند و به همین دلیل نیز احتمال تصاوف با اشیا در طول مسیر برای آنها بالا خواهد بود.

 با این وجود نوع ساختار فیزیکی این موجودات به نحوی است که پتانسیل آسیب دیدگی بسیار اندکی دارند و به گفته کامز بدن آنها در برخورد با بسیاری از اجسام مانند یک ماده ارتجاعی عمل کرده و ضرب برخورد را می گیرد.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا