ماشینی که می تواند به شکل هر خودروی دیگری دربیاید

تامین امنیت خودروهای عجیب و غریب و با قابلیت بالا برای فیلم برداری صحنه های مرتبط با تصادف خودروها بسیار زمان گیر و در عین حال هزینه بر است. علاوه بر این سازندگان فیلم ها باید برای ساخت یک سکانس بسیار عالی با مسائل بسیار دشواری از جمله در دسترس بودن خودرو، موقعیت، فیلم برداری صحیح و… سر و کار داشته باشند.

توانایی بلک برد به تقلید ظاهر و رانندگی خودروها محدود نمی شود بلکه این خودرو می تواند با استفاده از ترکیب فناوری های اسکن لیزر سه بعدی و تصویر برداری های با دامنه دید بالا به کاربران خود در ساخت نسخه ای مجازی از محیطی که در آن قرار گرفته است کمک کند.

حال به نظر می رسد که تمامی این مشکلات به دست فناوری حل شده اند و به تازگی کمپانی میل (Mill) با معرفی خودرو جدید خود که بلک برد (Blackbird) نام دارد این امکان را فراهم کرده است که بدون احتیاج به خودرویی خاص، بتوان به راحتی صحنه های یاد شده را فیلم برداری کرد.

تجهیزات خودروی بلک برد (Blackbird) به نحوی طراحی شده اند که به واسطه آنها این ماشین را می توان اولین خودروی کاملا قابل تنظیم دانست که به راحتی می تواند برای مطابقت با طول و عرض هر خودرویی شاسی و ظاهر خود را تغییر دهد. این خودرو با استفاده از گرافیک پویای کامپیوتری یا CGI می تواند پوسته خود را برای شبیه شدن به هر خودرویی تغییر دهد و موتور الکتریکی آن به نحوی طراحی شده است که می تواند ویژگی های رانندگی هر خودرویی را نیز تقلید کند به این ترتیب تولید کنندگان محتوای مرتبط با خودروها دیگر برای فیلم برداری سکانس های مرتبط با تصادفات خودرو ها به نسخه فیزیکی نیاز نخواهند داشت.

توانایی بلک برد به تقلید ظاهر و رانندگی خودروها محدود نمی شود بلکه این خودرو می تواند با استفاده از ترکیب فناوری های اسکن لیزر سه بعدی و تصویر برداری های با دامنه دید بالا به کاربران خود در ساخت نسخه ای مجازی از محیطی که در آن قرار گرفته است کمک کند. به کمک این امکان، وضعیت فیلم برداری از داخل خودرو نیز مهیا بوده و شرکت های سازنده تبلیغات خودروها می توانند به سادگی و با کمترین هزینه، بدون استفاده از نسخه های اصلی خودروی خود اقدام به ساخت یک تیزر تبلیغاتی کامل کنند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا