سبک زندگی سالم با کاهش ریسک ابتلا به سرطان همراه است

 محققان دانشگاه آریزونا آمریکا دریافته اند زندگی سالم مخصوصا در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه، رحم و روده موثر است.

لیندزی کوهلر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در مجموع ما دریافتیم که در صورت پیروی از دستورالعمل های پیشگیری از سرطان، احتمال ابتلا به سرطان یا مرگ ناشی از آن کاهش قابل توجهی می یابد.»

طبق این گزارش، درست زندگی کردن می تواند ریسک ابتلا به سرطان سینه را ۱۹ تا ۶۰ درصد، سرطان رحم را ۲۳ تا ۶۰ درصد، و سرطان روده را ۲۷ تا ۵۲ درصد کاهش دهد.

کوهلر در این باره می افزاید: «مطالعات قبلی ابتلا به این سرطان ها را با چاقی مرتبط دانسته اند. اکثر دستورالعمل های مطروحه هم به پیشگیری از چاقی کمک می کنند.»

به گفته پژوهشگران، تغذیه نامناسب، نوشیدن مشروبات الکلی، چاقی و عادت به تماشای طولانی تلویزیون می توانند عامل ابتلای بیش از ۲۰ درصد از انواع سرطان ها باشند.

در این مطالعه، محققان ۱۲ مطالعه مربوط به کارآمدی دستورالعمل های پیشگیرانه را که توسط انجمن سرطان آمریکا منتشر شده بودند را بررسی کردند.

در این دستورالعمل ها، توصیه های مربوط به تغییر سبک زندگی نظیر حفظ وزن سالم، محدودیت مصرف گوشت قرمز یا فرآوری شده، پرهیز از مصرف الکل، و خوردن ۵ وعده یا بیشتر انواع میوه ها و سبزیجات رنگی در روز مطرح می شود.

به گزارش مهر،البته این تحقیقات نشان می دهد برخی از سرطان ها نظیر سرطان تخمدان یا پروستات، با پیروی از این دستورالعمل ها کاهش نمی یابند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا