احداث استادیوم‌ با چاپگر 3 بعدی

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مسئولان قطری که برای دریافت میزبانی جام‌جهانی 2022 همواره تلاش می‌کردند، مسئله مبارزه با شن‌های روان و طوفان‌های شن مداوم در دبی است. برای رفع این مشکلات بهترین مهندسان طراحی و ساخت استادیوم در جهان استخدام شده‌اند.

محققان و مهندسان در دانشگاه قطر با استفاده از فناوری چاپگر سه‌بعدی و تونل باد مدل‌ اولیه هر طرح استادیوم‌ فوتبال را چاپ کرده و سپس کارایی آن در شرایط صحرا را در تونل باد مجهز به سیستم شن‌پاش مورد بررسی قرار می‌دهند.

مسئولان قطری برای کسب آراء فدراسیون جهانی فوتبال تعهد کردند تا برای مقابله با گرمای غیرقابل تحمل این کشور، پنج استادیوم با فناوری پیشرفته سرمایشی بسازند.

سعود قانی، استاد آموزش مهندسی دانشگاه قطر عنوان کرد: طراحی و کیفیت اجرای استادیوم‌ها فراتر از جام جهانی و با طول عمر بسیار بیشتر در نظر گرفته شده است. بنابراین برای اجرای پنج استادیوم فوق پیشرفته، گروهی از بهترین مهندسان اروپایی استخدام شدند تا در برابر طوفان‌های شن و گرمای‌سوزان دبی چاره‌ای‌ بیندیشند.

ایده ساخت استادیوم‌های ضد کویر بر مبنای خودروهای رودستر یا بدون سقف است چرا که در این خودروها جریان باد بدون کوچکترین تداخل با هوای داخل خودرو از روی سر سرنشینان عبور می‌کند.

‌به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزیر دارایی قطر عنوان کرد: هزینه ساخت پنج استادیوم برای بازی‌های جام جهانی 2022 حدود 7.3 میلیادر دلار برآورد شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا