هدفون فناورانه که می‌توان آن را یک مربی ورزشی دانست

هدفون Vi با اپلیکیشن هوش مصنوعی کار می‌کند و به همین دلیل می‌تواند با درنظر گرفتن آناتومی وجنبه‌های مختلف سلامت کاربر، درست مانند مربی، برنامه ورزشی مناسبی برای وی طراحی کند.

این هدفون دارای ۱۱سنسور است و می‌تواند ضربان قلب را اندازه‌گیری و موقعیت، وضعیت آب وهوا، ارتفاع و… را نیز مشخص کرده و با توجه به آمادگی جسمانی وی، یکسری تمرینات خاص برنامه‌ریزی کند.

به‌عنوان مثال وقتی کاربر می‌خواهد برای پیاده روی و ورزش از خانه خارج شود، هوش مصنوعی وضعیت آب و هوا را آنالیز کرده و به وی می‌گوید که می‌تواند در هوای آزاد ورزش کند یا بهتر است در فضای سربسته تمرینات خود را انجام دهد.

همچنین هنگام دویدن، این هدفون اطلاعات مربوط به تمرینات قبلی همچون تعداد ضربان قلب، میزان مسافت طی شده و زمان آن را با صدای بلند اعلام می‌کند تا کاربر از وضعیت رو به رشد یا نزولی خود مطلع شود. نکته جالب دیگر اینکه حتی اگر در محدوده و پوشش اینترنت هم قرار نداشته باشید، این هوش مصنوعی همچنان می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

این هدفون را می‌توان در تمام طول روز مورد استفاده قرار داد و از طریق میکروفونی که درون آن قرار داده شده است ورزشکار می‌تواند هنگام دویدن به تماس‌های صوتی خود پاسخ دهد بدون اینکه نیازی به درآوردن گوشی از جیب خود داشته باشد. این هدفون اکنون با بهای ۱۹۹دلار پیش فروش می‌شود و قرار است ماه دسامبر(آذرماه) با بهایی بالاتر راهی بازار شود.

منبع: ایران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا