مردان در اجرای رژیم های لاغری موفق تر از زنان هستند

مطالعات جدید تیمی از پژوهشگران دانشگاه لندن نشان می دهند که به طور عمومی مردان از توانائی اجرای رژیم غذایی بهتری نسبت به زنان برخوردار هستند.  پژوهشگران در این مطالعات  دریافتند که در شرایط مشابه، مردان بسیار سریعتر و آسان تر از زنان وزن خود را از دست می دهند.  این محققان در مطالعات خود ، یک هزار و 850 نفر بزرگسال را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و در این بررسی ها درصد زیادی از مردان ادعا کردند که رژیم غذایی برایشان آسان است و آمار نیز این مساله را ثابت کرد چرا که مردان خیلی بهتر می توانند در کوتاه مدت و یا بلند مدت وزن خود را کاهش دهند.

در شرایط مشابه، مردان بسیار سریعتر و آسان تر از زنان وزن خود را از دست می دهند.  در این مطالعات ، یک هزار و 850 نفر بزرگسال را مورد مطالعه قرار گرفته و در این بررسی ها درصد زیادی از مردان ادعا کردند که رژیم غذایی برایشان آسان است و آمار نیز این مساله را ثابت کرد چرا که مردان خیلی بهتر می توانند در کوتاه مدت و یا بلند مدت وزن خود را کاهش دهند.

قابل توجه است که مطالعه رفتارهای مردان در این پژوهش گروهی، نشان می دهد که آن ها حتی در زمانی که چند کیلو به وزنشان اضافه می شود ، برای کم کردن آن به صورت تدریجی عمل می کنند و نتیجه لازم را نیز کسب می کنند. مردان علاقمند هستند که روش کاهش وزنی را انتخاب کنند که در آن ترکیبی از رژیم غذایی (28%) ، پیاده روی (23 %) و کم کردن چربی (20%)  وجود داشته باشد.

محققان با بررسی زنان در این پژوهش ها به این نتیجه رسیدند که آن ها نیز همانند مردان علاقمند هستند تا با تغییر در رژیم غذایی (13%) به کاهش وزن مطلوب دست پیدا کنند. زنان در برنامه کاهش وزن خود پنج وعده غذایی برای هر روز در نظر می گیرند که هر وعده از مقدار بسیار کمی تشکیل شده است. پانزده درصد از زنان این گونه برنامه های کاهش وزن را اجرا می کنند در حالی که  تنها نه درصد مردان به پیروی از این برنامه علاقمند هستند.

بررسی ها نشان می دهند که زنان دارای یک هدف اضافه هستند و تمایل بسیاری به تعیین اهداف واقع بینانه نشان می دهند اما آن ها در اجرای این برنامه رژیم غذایی خود از اراده اجرایی کمی برخوردار هستند و پیش از به نتیجه رسیدن، از آن دست می کشند.

منبع : thehealth

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا