توسعه توانمندی‌های شناختی در مهدهای کودک

ستاره مختاری درباره فعالیت‌های این کار گروه گفت:اسفند ماه سال 94 نخستین برنامه هفته آگاهی از مغز در کشور با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار شد، در این هفته برنامه ویژه‌ای برای مهدهای کودک در جهت آگاهی دادن و انتشار اطلاعات در حوزه مغز با همکاری بهزیستی مد نظر بود.

مختاری افزود: بر این اساس بروشورهایی برای مهدهای کودک آماده شد که شامل دو بخش بود بخش نخست اطلاعاتی در این باره که افراد چطور از مغز خود محافظت کنند و بخش دوم بازی‌هایی در جهت کمک به ارتقاء و تقویت توانمندی‌های شناختی را شامل می‌شد.
محقق پسا دکتری پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در این هفته برنامه‌ای ویژه مربیان مهدهای کودک برگزار شد و درباره مفاهیمی همچون مغز، عملکرد آن و یادگیری در دوران کودکی مطالبی ارائه شد و از تجربیات مختلف مربیان نیز در این برنامه بهره گرفته شد و در نهایت نیز این آموزه‌ها به صورت نمادین در یکی از مهدهای کودک اجرا شد.
وی تصریح کرد: پس از ارسال گزارش این برنامه‌ها سازمان بهزیستی تمایل خود برای اختصاص فصلی با عنوان توسعه توانمندی‌های شناختی در کتاب کار مهدهای کودک را اعلام کرد. بنابراین این کارگروه در ستاد تشکیل شد تا علاوه بر بررسی محتوای گذشته کتاب کار، مطالب جدیدی در قالب بازی و تمرین به قصد توسعه توانمندی‌های شناختی کودکان به کتاب های کار مهدهای کودک اضافه شود.
به گفته وی در نظر داریم جلساتی آموزشی را برای مربیان مهدهای کودک برگزار کنیم تا آموزش شناختی کودکان در مهدهای کودک ارتقاء یابد.

 

منبع: معاونت علمی ریاست جمهوری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا