تخم گذاری لاک پشت ها در پارک ملی دریایی نای بند بوشهر ثبت شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به نقل از حسین دلشب افزود: طرح حمایت و حفاظت از لاک پشت های پارک ملی دریایی نای بند در سال گذشته از طرف این اداره کل ارائه و اجرا شد.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات اساسی این طرح، دستبرد سگ سانان به لانه لاک پشت ها بود که با برطرف کردن این مشکل، از نابودی لانه ها، تخم ها و نوزادان جلوگیری به عمل آمد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآورشد: در طرحی که در سال 93-92 با همکاری یک شرکت پتروشیمی مستقر در منطقه پارس جنوبی انجام گرفت بیش از یکهزار قطعه نوزاد لاک پشت از حدود 30 لانه به دریا روانه شد.

وی اظهارکرد: در این طرح که از ابتدای اسفند 93 با همکاری دانشگاه باهنر کرمان در دست اجراست، اولین تخم گذاری لاک پشت ها درهفته جاری در ساحل بنود ثبت و لاک پشت مورد نظر پلاک گذاری و لانه آنها به ثبت رسید.

پارک ملی دریایی نای بند، از پارک های ملی جنوب ایران و در استان بوشهر واقع شده است که با مساحت حدود 42 هزار هکتار در 300 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر، درآبهای خلیج زیبای فارس در شهرستان عسلویه قرار دارد.

این پارک ملی دریایی در سال 1382، در شورای عالی محیط زیست به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور ثبت شد که دارای ویژگی های منحصر بفرد و زیستگاه انواع پرندگان و جانوران دریایی است.

سواحل ماسه ای نای بند، محل تخم گذاری لاک پشت های عظیم دریایی و جنگل های متراکم آن محل مناسبی برای پرندگان مهاجر و آبزی در جنوب استان بوشهر است. 

 

 

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا