تولید شکلات کم چرب با کمک فیزیک

 فناوری‌های کنونی بر درصد نسبتا بالایی از چربی (40 درصد) برای نگهداشتن شکلات در حالت مایع در زمان تولید تکیه دارند، اما روش جدید نشان می‌دهد که می‌توان این کار را با اعمال هوشمندانه یک میدان الکتریکی انجام داد.

الکترورئولوژیک یک حوزه تحقیقاتی است که با تغییر شکل و جریان ماده تحت تاثیر برق ارتباط دارد. محققان دریافتند که اعمال یک میدان الکتریکی در جهت جریان شکلات مایع، غلظت آن را کاهش و جهت جریانش را تغییر داد. از آنجایی که این میدان، ذرات کاکائو را پولاریزه می‌کند، محققان توانستند این ذرات را درون شکلات تغییر جهت داده و مجددا کنار هم جمع کنند تا آن‌ها را به زنجیره‌های کوتاهی تبدیل کند که به آسانی جریان می‌یابند.

ترکیب شکلات با غلظت کمتر به این معنی است که به حداقل چربی نیاز دارد. محققان دانشگاه تمپل مدعی هستند که رویکرد آن‌ها می‌تواند میزان چربی را از 40 درصد به 32 درصد کاهش دهد. شکلات حاوی چربی کمتر از سلامت بیشتری برخوردار است و کالری کمتری دارد. شکلات‌های پرچرب منجر به چاقی می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو،این تحقیق که در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) منتشر شده، اکنون دو درخواست ثبت اختراع آن توسط اداره نشان تجاری و ثبت اختراع آمریکا تائید شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا