زنان نباید بیشتر از 40 ساعت در هفته کار کنند

یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد زنانی که درگیر ساعات کاری زیاد بوده و در عین حال مجبور به مدیریت همزمان چند وظیفه هستند، در معرض ابتلا به بیماری ها و عوارض جسمی و بهداشتی بیشتری قرار دارند. در همین رابطه آلارد دمبی سرپرست این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر دانشگاه ایالتی اوهایو اعلام کرد: کار زیاد و انجام همزمان چند وظیفه برای زنان به نسبت مردان بیشتر ایجاد مشکل کرده و سلامت جسمی و بهداشتی آن ها را به خطر انداخته و سبب بروز طیف وسیعی از بیماری های جدی خواهد شد.

کار زیاد و انجام همزمان چند وظیفه برای زنان به نسبت مردان بیشتر ایجاد مشکل کرده و سلامت جسمی و بهداشتی آن ها را به خطر انداخته و سبب بروز طیف وسیعی از بیماری های جدی خواهد شد.

 این موضوع هنگامی که زنان در طول هفته بیش از چهل ساعت کار سخت داشته باشند مشاهده شده و در صورتی که این میزان کار به بالای 50 ساعت افزایش پیدا کند، خطر بیشتری آن ها را تهدید کرده و 60 ساعت کار هفتگی برابر با ریسک بسیار بالای ابتلا به بیماری های خطرناک خواهد بود. در این پژوهش همچنین مشخص شد زنانی که به مدت سی سال به صورت 60 ساعت در هفته به کار کردن مشغول بوده اند، سه برابر بیشتر از سایر افرادی که 40 ساعت کار روزانه داشته اند، در معرض ابتلا به دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و ورم مفاصل قرار دارند.

آلارد دمبی در ادامه توضیحات خود افزود: مردم تصور دقیقی از عوارض کار زیاد و آغاز به کار در سنین پائین را نداشته و نمی دانند این موضوع چگونه آن ها را به پایان یافتن زودتر عمر نزدیک می کند. این موضوع در زنان نمود بیشتری داشته و کسانی که در دهه های دوم، سوم و چهارم زندگی خود تجربه ساعات کاری زیاد و سختی را دارند، در میانسالی و پیری با مشکلات جسمی متعددی رو به رو خواهند شد.

در این مطالعات، پژوهشگران نسبت به مطالعه شرایط جسمی 7 هزار و 500 نفر فرد داوطلب اقدام کرده و موقعیت و تجربه کاری آن ها ، ساعات کاری و بیماری های این افراد برای بازه زمانی 32 سال مورد بررسی قرار گرفت.

در نتیجه آنالیز این اطلاعات مشخص شد زنان به نسبت مردان در معرض بیشتر آسیب های جسمی ناشی از ساعات کار زیاد بوده و این موضوع می تواند سلامت آن ها را به خطر اندازد.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از ان در اخرین شماره مجله تخصصی اشتغال و پزشکی محیط  Journal of Occupational and Environmental Medicine منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا