خودروی لوکس بنز با جدیدترین تکنولوژی‌های روز

خودروی‌هایی که از چوب و چرم در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود و در حالی که بسیار زیبا هستند، از جدیدترین تکنولوژی‌های روز هم بهره می‌برند. به طور مثال در سال ۱۹۹۸ قابلیت کروز کنترل به این اتومبیل اضافه شد و به همین دلیل اصلا جای تعجب نیست که در مدل ۲۰۱۷ این اتومبیل شاهد یکسری فناوری‌های عجیب باشیم. اتومبیل E300 ساخته شده تا تمام علاقه‌مندان به دنیای اتومبیل‌ها را شگفت‌زده کند.

این خودروی بسیار لوکس از همه جهت شما را هیجان زده می‌کند. به طور مثال اگر روی کناره‌های صندلی بنشینید، صندلی‌ها کمی بزرگ‌تر می‌شوند تا مانع از سور خوردن سرنشین شوند. قابلیت کروز کنترل این خودرو هم به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده که از بین آن‌ها می‌توان به تشخیص فاصله اتومبیل تا خودروی جلویی اشاره کرد. این قابلیت شاید چندان مهم نباشد، اما در زمان رانندگی با سرعت زیاد به کمک راننده می‌آید.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به Steering Pilot اشاره کرد که باعث می‌شود E300‌ بین دو خط باقی بماند و یک مسیر را طی کند. این قابلیت باز هم در سرعت‌های بالا به کمک راننده خواهد آمد. البته در حالت راننده‌ی خودکار که تمام این ویژگی‌ها فعال می‌شوند، نمی‌توان سرعت خودرو را از یک اندازه‌ی مشخص بیشتر کرد. سرعت این خودرو در حالت نیمه اتوماتیک یا نیمه خودران هم به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در آزمایش‌های انجام شده، سیستم خودران این اتومبیل به خوبی شرایط مسیر را بررسی می‌کند و می‌تواند در زمان لازم ترمز کند یا فاصله‌ی خودش را با خودروهای پیش رو حفظ کند یا از آن‌ها بیشتر فاصله بگیرد.

در زمانی که ترافیک باشد سیستم خودران باعث می‌شود که نتوان از روی خط‌ها عبور کرد. این سیستم زمانی غیر فعال می‌شود که از بار ترافیک کمتر شود و سپس راننده می‌تواند لاین حرکتی خودش را تغییر دهد.

E300 مدل ۲۰۱۷ به شکلی طراحی شده که در شرایط خطر از جان سرنشینان هم محافظت کند. سنسورهایی روی این اتومبیل قرار گرفته‌اند که متوجه نزدیک شدن فاصله‌ی خودرو به مانع یا اتومبیل جلویی می‌شوند. در این لحظه اتومبیل سرنشینان را ۷ سانتی‌متر بیشتر به داخل می‌برد تا آن‌ها از بدنه‌ی خودرو فاصله بگیرند و آسیب کمتری ببینید.

داخل این اتومبیل هم یک نمایشگر بزرگ لمسی را مشاهده خواهید کرد که از دو مانیتور تشکیل شده است. با این صفحه نمایش می‌توان قسمت‌های مختلف E300 را کنترل کرد.

در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که قیمت پایه‌ی این خودرو از ۵۴۶۵۰ هزار دلار شروع می‌شود و هر چقدر امکانات آن بیشتر شود، پول بیشتری هم برای E300  مدل ۲۰۱۷ پرداخت خواهید کرد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا