چهارمین موشک «نیوشپرد» با موفقیت پرتاب شد

شرکت بلو اوریجن در آزمایش پرتاب موشک «نیوشپرد» خود موفق شد که آن را تا ارتفاع ۱۰۱ کیلومتری از سطح زمین و در آسمان ایالت «تگزاس» آمریکا قرار دهد. سپس در حین پرواز بوستر از کپسول محل سرنشین ها جدا شد و به وسیله موتورهای خود در محل از پیش تعیین شده بر روی زمین فرود آمد.این موشک برای رساندن ۶ گردشگر فضایی به ارتفاع حدود ۱۰۰ کیلومتر از سطح زمین طراحی شده است. با رسیدن کپسول حامل گردشگران در ارتفاع حدود ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین، تجربه بی نظیر در فضا قرار گرفتن را می توان حس کرد.

موشک «نیوشپرد» برای باز گرداندن کپسول حامل گردشگران خود به هنگام قرار گرفتن بر روی زمین از دو چتر نجات استفاده می کند که سرعت آن به ۸ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا می کند.

 این موشک می تواند پس از عبور از اتمسفر زمین به مدت چند دقیقه در این منطقه باقی بماند و امکان معلق ماندن را به سرنشینان خود بدهد اما از قابلیت ماندن در فضا بر خوردار نیست.به گزارش ایسنا، طراحی موشک هایی که قابلیت بازیابی پس از قرار دادن سفینه های فضایی در مدار زمین را داشته باشند از اهداف بسیاری از شرکت های فضایی است که منجر به کاهش هزینه های فضایی می شود و می توان از این فناوری در راستای رونق گردشگری فضایی در آینده بهره برد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا