زمین با 30 درصد تخفیف به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود

به گزارش ایرنا، دکتر علی اصغر توفیقی در نشست خبری همکاری صنعت و دانشگاه، فرصت مطالعاتی در صنعت و پسا دکتری گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه یک ارتباط بی انتها و پویا است.

وی افزود: در چارچوب تفاهم نامه ای که با وزارت علوم داشتیم آیین نامه اجرایی به همه روسای سازمان استان ها در سراسر کشور ابلاغ شد تا از معاونین پژوهشی به عنوان مشاور پژوهشی استفاده شود و در جلسات مرتبط با صنعت و معدن شرکت کنند.

وی ادامه داد: مشاورهای پژوهشی با تشکیل یک شورای مشورتی ارتباط میان صنعت و دانشگاه را برقرار می کنند.

توفیقی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد تولید ناخالص ملی GDP کشور در صنعت، معدن و تجارت است، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد پویایی داشته باشیم باید از این ظرفیت کشور استفاده شود و ارتباط میان صنعت و دانشگاه توسعه یافته و به روز رسانی شود.

توفیقی ادامه داد: در ارتباط با شرکت های دانش بنیان مذاکرات و تعاملات خوبی با وزارت علوم داشتیم و حدود شش سال پیش شرکت های علمی تحقیقاتی ساخته شد که شرکت های دانش بنیان با تسهیلات می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند.

معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در پروژه های جدید در شیراز، همدان و تهران در نزدیکی شرکت های دانش بنیان، زمین با 30 درصد تخفیف به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود.

توفیقی گفت: در چند سال گذشته تصور این بود که شرکت های دانش بنیان باید کوچک باشند اما توافق کردیم که شرکت دانش بنیان می تواند بزرگ باشد.

آیین نامه طرح پسا دکتری صنعتی و حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضاء هیات علمی روز یکشنبه 24 اسفند میان وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت امضاء شد و امروز میان معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون آموزش ،پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت مبادله شد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا