گزارش ویدئوئی از نمایشگاه خودروی ژنو

هر ساله علاقمندان خودرو و فن آوری های جدید در صنعت اتومبیل سازی می توانند در نمایشگاه بین المللی ژنو مدل های گوناگون و متفاوت را بازدید کنند . در نمایشگاه امسال ژنو 130 مدل جدید خودرو مورد نمایش قرار گرفته و تا کنون بیش از هفتصد هزار بازدید کننده از این مدل ها بازدید کرده است .

قابل توجه است که در این نمایشگاه ، مدل های فرا واقعی و سورئالی ، اتومبیل های مسابقه قدیمی نیز به نمایش درآمده اند .

شرکت راین اسپید (Rindspeed) که یک شرکت خودروسازی سوئیسی است ، با معرفی خودروی بودی (Budii car) که مجهز به حسگرها و رادارهای پیشرفته ای است ، مفهوم رانندگی مشترک بین کامپیوتر و راننده را در یک سطح کاملا جدید به نمایش می گذارد . در واقع این حس گرها و رادارهای پیشرفته کمک می کنند تا خودرو به طور کامل مستقل عمل کند . این خودرو از سیستم هوشمندی برخوردار است که می تواند در شرایط اضطراری کنترل هدایت خودرو را در اختیار گرفته و جان سرنشینان را نجات دهد .

 فرانک ریندرنشت (Frank Rinderknecht) مدیرعامل شرکت خودروسازی راین اسپید در این رابطه چنین توضیح می دهد : این یک فن آوری جدید است که ما شروع به استفاده از آن کرده ایم . درست همانند اینترنت بیست سال گذشته که استفاده از آن توام با کمی ترس بود ولی امروز همه چیز به اینترنت وابسته است . بنابراین ، موضوع مهم تطبیق نسل و سازگار شدن آن با این فن آوری است .

خودروی Budii با یک اسکنر لیزری تلسکوپی که از سقف تصویر برداری کرده و در ترکیب با یک دوربین سه بعدی عمل می کند تا نسبت به ترافیک ، شرایط  آب و هوا و زمین پیش روی خودرو  مسلط باشد و اجازه دهد تا خودرو به صورت اتوماتیک و خودکار عمل کند .

در این نمایشگاه شرکت خودروسازی ایتالیایی ای دی (ED) خودروهای مستقل الکتریکی اسپرتی را با نام  (Torq) مورد نمایش قرار داد . قابل توجه است که این خودروی مسابقه شیشه جلو ندارد و راننده از روی مانیتور، جاده را می بیند . دوربین هایی با نمایش 360 درجه که در مسیر مسابقه نصب شده اند ، تصور روی صفحه نمایش های ویدئویی داخل خودرو را فراهم می کند . سازندگان این نوع خودرو امیدوار هستند که در ده سال آینده Torq وارد رقابت های اتومبیل رانی شود .

شرکت خودروسازی فولکس واگن هم مدل جدید خود را در این نمایشگاه معرفی کرد . خودروی Sport Coupe GTE Concept با سیستم جفت دیفرانسیل و  چراغ جلو LED ، مستحکم و جادار بوده که دارای یک موتور V6 سه لیتری است که تنها در 5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت می رسد .  تولید این خودرو بنا بر سطح تقاضا در ابتدا در آلمان و چین آغاز خواهد شد و سپس در ایالات متحده امریکا نیز ساخت آن انجام می گیرد .

توبیاس سالمان (Tobias Suhlmann) یکی از اعضای تیم طراحی این خودروسازی آلمانی درباره این محصول جدید چنین توضیح می دهد : «این خودروی چهار در ، همان چیزی است که ما در نظر داشتیم بسازیم . همان طور که می بینید ، رانندگی با این خودرو ساده است . قسمت انتهایی آن کشیده بوده و از نظر بدنه ،  ظاهری پویایی دارد . اگر خودرو را نگاه کنید متوجه می شوید که بر روی محور چرخ ها، بدنه محکمی قرار گرفته است .

سرمایه گذاری جیمز گلیکن هوس (James Glickenhaus) سوپر اسپرتی جدید را با نام SCG 003 را به نمایش در آورد که مدل S آن خودرویی که در جاده مورد استفاده قرار می گیرد و مدل C برای مسابقه کاربرد خواهد داشت . قابل ذکر است که ماشین مسابقه این مدل در مسابقات 24 ساعته آلمان در ماه می مورد آزمایش قرار خواهد گرفت .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا