راه اندازی پارک علم و فناوری در تاجیکستان

مجید متقی طلب، با اعلام آمادگی برای کمک به ایجاد پارک علم و فناوری و مطالعه در این راستا در کشور تاجیکستان گفت: منتظر ارسال دعوت نامه از سوی این کشور هستیم.

وی با اشاره به نقش برجسته پارک علم و فناوری ایران بین پنجاه و سه کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴۰هسته تحقیقاتی، شرکت فناوری شرکت مستاجر در سطح استان گیلان فعال هستند.

 متقی طلب با بیان اینکه این شرکت ها در شهرهای رشت، رودسر، آستانه اشرفیه انزلی، تالش، آستارا، رودبار فعال است ادامه داد: حدود ۳۴ کانون خلاقیت و شکوفایی نیز در سراسر استان فعال هستند.

وی به سفر اخیر خود همراه با هیات ایرانی از سوی وزارت علوم به اسلام آباد پاکستان اشاره کرد و گفت: در این سفر دو پیشنهاد از طرف ایران و به نمایندگی از پارک علم و فناوری گیلان به کامستک (سازمان همکاری های اسلامی) داده شده که مورد پذیرش آنها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پیشنهاد برگزاری و ایجاد فن بازار کشورهای اسلامی و ایجاد صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر برای حمایت از طرح های دانش بنیان با همکاری بانک توسعه اسلامی و کامستک از جمله پیشنهادهایی بود که از طرف هیات ایرانی مطرح و مورد قبول واقع شد.

به گزارش مهر، رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه دبیرخانه (پارک علم وفناوری گیلان) این مسئولیت را پیدا کرده تا سه ماه آینده ساختار این پیشنهاد را به مجمع ارائه کند، ادامه داد: فن بازار جمهوری اسلامی از ۴سال پیش به صورت ملی در کشور برگزار شده است و هم اکنون خواستار برگزاری بین المللی آن با کشور های اسلامی هستیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا