فناوری بازسازی انیمیشن های قدیمی + فیلم

با پیشرفت های فن آوری و تکنولوژی های جدید ، طراحی و ساخت انیمیشن ها بسیار آسان تر شده است . با توجه به این مساله گروهی از متقاضیان خواستار کاتون های کلاسیک هستند اما با شیوه ای متفاوت تا جذابیت بیشتری برایشان داشته باشد . در همین زمینه دانشمندان نرم افزاری را طراحی کردند که  با کمک آن می توان انیمیشن های کلاسیک را به شکلی امروزی بازسازی کرد .

ظراحان  یک پروژه تحقیقاتی اروپایی ، دست به طراحی یک نرم افزار جدید زده اند که با استفاده از آن می توان سبک های مختلف نقاشی از جمله نقاشی با خودکار، مداد و کارتون های سیاه و سفید را مورد بازسازی قرار داد . در واقع با دستیابی محققان به این موفقیت ، عصر و دوره ای جدید از انیمیشن ها به وجود خواهد آمد .

دنیل سیکورا (Daniel Sykora) متخصص کامپیوتر در دانشگاه فنی جمهوری چک (Czech Technical University) واقع در شهر پراگ و هماهنگ کننده پروژه (Cartoon Scientist) در این رابطه چنین توضیح می دهد : ” ما برای به دست آوردن چنین طرحی ، برخی الگوریتم های جدید را برای مشخص کردن مرزهای مورد نظرمان در نقاشی ها ، طراحی کردیم . بنابراین کاربر فقط باید به برخی شاخص ها در مرزهای مورد نظرش در نقاشی ها توجه کند ، در این صورت الگوریتم ها می توانند این محدوده ها را به طور خودکار پیدا کنند .

قابل توجه است که دانشمندان این پروژه تحقیقاتی اروپایی ، پس از مدتی دریافتند که این نرم افزار، علاوه بر کاربرد برای بازسازی انیمیشن های کلاسیک ، می تواند برای تقویت امکانات فنی و هنری انیمیشن های دو بعدی نیز مورد استفاده قرار گیرد .

سیکورا در این رابطه می افزاید : شما می توانید با این روش طراحی ، برخی نقاشی هایی که با دست کشیده شده اند را به چیزی شبیه کارهای سه بعدی تبدیل کنید که البته پیش از این ، تقریبا کاری غیر ممکن و یا کار بسیار خسته کننده ای بوده است .  با کمک این نرم افزار شما همچنین می توانید برخی از اطلاعات بصری تر و لمسی تر را وارد نقاشی هایشان کنید به این معنا که حس های پر رنگ تری به نقاشی های خود بدهید . علاوه بر موارد فوق با کمک این نرم افزار می توان  همه این انیمیشن ها را در حالی که هنوز دو بعدی هستند ، برای تولید تصاویری شبیه انیمیشن های سه بعدی با هم ترکیب کرد .

قابل توجه است که این نرم افزار طراحی جدید ، انعطاف پذیر است و از آن می توان برای نقاشی در سبک های مختلف طراحی هنری استفاده کرد . البته این برنامه ، نرم افزاری دقیق است اما نیاز کمی به کار دستی طراحان نیز دارد .

زوزانا استودنا (Zuzana Studená) یکی از طراحانی این نرم افزار ، در رابطه با کاربرد آن  می گوید : تا آنجایی که می دانم ، من می توانم به راحتی و همانطور که افراد روی کاغذ  طراحی می کنند ، با دست و با این نرم افزار طراحی کنم . این تکنیک واقعا روش جالب و خوبی است . با تبلت های گرافیکی که در حال حاضر در بازار وجود دارد نمی توان همه کارها را انجام داد . در ساخت انیمیشن ، همواره زمان زیادی مورد نیاز است اما با این برنامه و نرم افزار جدید ، ما قادر خواهیم بود ، سریعتر و مطئمن تر کار کنیم و همچنین بیشتر از کارهایمان لذت ببریم .

لازم به ذکر است که این نرم افزار به عنوان یک پلاگین تجاری به برنامه گرافیکی طراحی موجود در بازار اضافه شده است . کارشناسان امیدوارند در گام نخست ، از این نرم افزار در جهت پاسخگویی به نیازهای رقابتی در صنعت تولید فیلم های انیمیشن اروپایی ، استفاده شود .

فابریش دبرگ (Fabrice Debarge) مدیر تولید شرکت تی وی پنت (TVPaint) در مورد کاربرد این نرم افزار جدید می گوید : در حال حاضر ما می توانیم همه سکانس ها را رنگ آمیزی کنیم ، ده ها و ده ها عکس را تنها با یک قلم مو رنگ کنیم . پیشتر ، این عمل امکان پذیر نبوده است .

او در ادامه اظهار داشت : این امکان واقعا تغییر مهمی در جریان کار ما به وجود می آورد . این نرم افزار جدید باعث کاهش هزینه های تولید انیمیشن ها می شود . رنگ کردن کارتون ها اغلب کند پیش می رود و این کار بیشتر در خارج از اروپا انجام می شود . بنابراین هر فرصتی که به ما کمک کند تا این فعالیت ها را در داخل اروپا حفظ کنیم ، مورد استقبال قرار خواهد گرفت .  در حقیقت صرفه جویی در وقت و رنگ آمیزی سریع انیمیشن ها مزیت هایی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد .

مترجم: فاطمه کردی

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا