میکرو تراشه ای با هزار پردازشگر قابل برنامه ریزی

این تراشه که 'کیلوکور' (KiloCore) نامیده می شود، انرژی اندکی مصرف می کند و دارای نرخ محاسبه حداکثری 1.78 TIPS -تریلیون دستور العمل در ثانیه- و حاوی 621 میلیون ترانزیستور است.
این تراشه 16 ژوئن (26 خرداد) در سمپوزیوم فناوری و مدارات VLSI در هونولولو، ارائه شد.
طبق تجزیه و تحلیل محققان، سایر تراشه های چند پردازشگری که تاکنون ابداع شده اند، هیچ یک از حدود 300 پردازشگر بیشتر نداشته اند، اغلب آنها برای مصارف پژوهشی ساخته شده اند و معدودی از آنها به بازار راه یافته اند. 
هر هسته پردازشگر در تراشه جدید می تواند برنامه کوچک خود را مستقل از سایر پردازشگرها اجرا کند که این رویکرد قابل انعطاف پذیرتری نسبت به رویکردهای به اصطلاح تک آموزشی چند داده ای مانند GPU ها است.
ایده مربوط به ساخت تراشه هزار پردازشگر، شکستن یک اپلیکیشن به تعداد زیادی از قطعات کوچک است به طوری که هر یک از انها به صورت موازی در پردازشگرهای مختلف اجرا شوند که این کار توان بالایی را با مصرف انرژی کم ایجاد می کند.
از آنجا که هر پردازشگر سنجش زمان مستقلی دارد، می تواند در زمانی که نیازی به آن نیست برای صرفه جویی در مصرف انرژی خود را خاموش کند.
هسته ها به طور متوسط در ​​حداکثر فرکانس 1.78 گیگاهرتز عمل می کنند و داده را به طور مستقیم به یکدیگر منتقل می کنند .
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، اپلیکیشن هایی که برای این تراشه وجود دارد، شامل برنامه نویسی های بی سیم / رمزگشایی، پردازش ویدئویی، رمزگذاری، و سایر اپلیکیشن هایی می شود که مقدار زیادی از داده های موازی مانند برنامه های کاربردی داده های علمی و پردازش ثبت مرکز را در بر دارند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا