گالری‌های موزه تاریخ علوم اردبیل پلان‌بندی علمی می‌شوند

محمد انوار در جلسه هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل با اشاره به اهم فعالیت‌های موزه تاریخ علوم اردبیل در سال گذشته، گفت: موزه تاریخ علوم اردبیل در بدو تاسیس فعالیت خود را با چهار گالری و مجموعه تخصصی تاریخ و افتخارات علمی آموزش عالی استان، ارتباطات و فناوری، سنجه‌های اندازه‌گیری و طبیعت استان آغاز کرد و تلاش می‌کنیم به گالری‌های تخصصی موزه در سالجاری بیفزاییم.

وی با بیان اینکه کمبود فضا اصلی‌ترین مشکل موزه تاریخ علوم است، افزود: با وجود این کمبود، سعی کرده‌ایم در فضای کم، ارائه بهتری از آثار موزه داشته باشیم.

انوار با بیان اینکه تفاهم‌نامه موزه تاریخ علوم اردبیل با شهرداری اردبیل در دست اقدام است، تصریح کرد: با حضور در موزه شهر شهرداری اردبیل، تاریخ دانشگاه و افتخارات و مفاخر علمی اردبیل را معرفی خواهیم کرد.

رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه قبل از افتتاح موزه اقدام به برگزاری نمایشگاه تاریخ دانشگاه در نگارخانه خطایی و محل دانشگاه کردیم، خاطرنشان کرد: یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری ج.ا.ا نیز با بازدید بیش از چهار هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه تمبر اختصاصی دانشگاه محقق اردبیلی و موزه تاریخ علوم اردبیل نیز طراحی و چاپ شده است، گفت: با مصوبه هیات رئیسه دانشگاه کمیته ساماندهی افتخارات، یادبودها و جوایز دانشگاه نیز تشکیل شده و کلیه افتخارات دانشگاهی از واحدها به موزه منتقل می‌شود.

مهندس علیرضا عبدالهی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل نیز با بیان اینکه یک موزه باید با حرکتی منطقی در حال رشد باشد، افزود: موزه تاریخ علوم باید بر مبنای بنیان علمی باشد و در همین راستا افزایش کیفیت موزه مدنظر قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه برای هر گالری باید پلان علمی داشته باشیم، تصریح کرد: در پلان علمی گالری‌ها، حلقه‌های مفقوده نیز نمایان می‌شود.

عضو هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه نحوه بهره‌برداری از اشیای موزه‌ای باید به بازدیدکنندگان ارائه شود، افزود: تهیه و تدوین اتیکت‌های دو زبانه برای اشیای موزه‌ای نیز ضروری است.

به گزارش ایسنا، عبدالهی بازدید از موزه‌های خارجی را بسیار ضروری و مفید دانست و تاکید کرد: لازم است تیمی از دانشگاه از موزه‌های علمی خارج از کشور بازدید کنند و از ایده‌های آنان بهره‌مند شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا