تمهیدات وزارت بهداشت برای توسعه وزرش در دانشگاه‌ها

 وی گفت: در این تقویم تمامی برنامه‌ها در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی، مسابقات دانشگاهی، منطقه‌ای و المپیادهای ورزشی در هر فصل مشخص شده است و دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه های خود را بر اساس این تقویم تنظیم کنند.

دکتر جلال نژاد جواد در گفت و گو با ایسنا، ضمن  اعلام این مطلب به برنامه های وزارت بهداشت برای توسعه ورزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در این راستا وزارت بهداشت هر سال دو المپیاد بطور سراسری در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می کند و در سال جاری نیز المپیاد قهرمانی پسران با شرکت 2000 دانشجو در 12 رشته ورزشی 21 تا 28 مرداد ماه جاری در اصفهان برگزار خواهد شد و کارهای مقدماتی این المپیاد انجام شده بطوریکه ورزش مقدماتی والیبال و فوتبال اوایل مرداد در شهرکرد و تنیس روی میز نیز نیمه مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وضعیت ورزش همگانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی رضایت بخش نیست گفت: اگر چه در واحدهای درسی دانشجویان علوم پزشکی واحد تربیت بدنی 1 و 2 گنجانده شده است که بخشی از این واحدها عمومی و بخشی نیز تخصصی است، اما بطور کلی وضعیت ورزش همگانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی رضایت بخش نیست و وزارت بهداشت به دنبال توسعه ورزش همگانی در دانشگاه‌ها است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: برگزاری المپیاد ورزش همگانی (که اولین مرحله آن سال گذشته با حضور 35 دانشگاه علوم پزشکی و رقابت 500 دانشجو در 8 رشته ورزشی برگزار شد) یکی از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت برای توسعه ورزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در سال جاری تعداد رشته ها را به 12 رشته افزایش خواهیم داد.

دکتر نژاد جواد در خصوص ابلاغ تقویم ورزشی در دانشگاه‌های پزشکی نیز اظهار کرد: این تقویم برای اولین بار باهدف ارتقاء کمی و کیفی، برنامه ریزی مناسب‌تر دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه تربیت بدنی، هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها در اجرای فعالیت‌های ورزشی، افزایش مشارکت و فعالیت دانشجویان در این حوزه به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی همچنین اضافه کرد: برگزاری کاروان نشاط و سلامت، مسابقات ورزشی بسکتبال، فوتبال و والیبال، گردهمایی مدیران تربیت بدنی، کلاس‌های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان ورزشی و انتخابات انجمن‌های ورزشی در دانشگاه‌ها از جمله موارد ذکر شده در تقویم ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: براساس تقویم ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، المپیاد ورزش همگانی دانشجویان دختر، دی ماه و مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان پسر نیز اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا