برای اولین بار بلو اوریجین روند پرتاب یکی از موشک‌هایش را به طور زنده نمایش می‌دهد

«جف بزوس»، مدیر عامل این شرکت در صفحه‌ی توییترش اعلام کرد که می‌خواهند همین یک‌شنبه موشک را پرتاب کنند و این رویداد هم به طور زنده در وب‌سایت BlueOrigin.com پخش می‌شود.

این اولین باری است که بلو اوریجین روند پرتاب یکی از موشک‌هایش را به طور زنده نمایش می‌دهد. این نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد در پروژه‌هایش شفافیت بیشتری داشته باشد. این حرکت هوشمندانه‌ای است چون در گذشته از این شرکت به دلیل وجهه‌ی به شدت محرمانه و مرموزش انتقاد شده. این شرکت به ندرت درباره‌ی فعالیت‌هایش مصاحبه انجام می‌دهد و اولین پروازهای آزمایشی نیو شپرد هم تا قبل از پایان کار علنی نشدند. حتی پس از اتمام پروژه هم بلو اوریجین اطلاعات زیادی درباره‌ی پروازها ارایه نداد و به انتشار ویدیوهای تنظیم شده اکتفا کرد.

اما اقدامات اخیر بلو اوریجین نشان می‌دهد که این شرکت سیاست شفافیت را در پیش گرفته. شفاف‌سازی برای بلو اوریجین اهمیت حیاتی دارد چون هدف اصلی این شرکت این است که توریست‌ها را به فضا بفرستد. هدف پروازهای آزمایشی و بدون سرنشین نیو شپرد هم همین است. این موشک بازیابی‌شونده طوری طراحی شده که کپسول حامل سرنشینان را تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین بالا ببرد. طی این پرتاب، مسافران حدود چهار دقیقه حس بی‌وزنی را تجربه می‌کنند. در پروازهای آزمایشی، کپسول سرنشینان در فضا از موشک نیو شپرد جدا شده و سپس هر دو به زمین باز می‌گردند. بدنه‌ی اصلی این موشک موتورهایش را دوباره روشن کرده و به طور عمودی روی زمین فرود می‌آید. کپسول سرنشینان هم یک چتر نجات باز می‌کند تا به آرامی روی زمین بنشیند.

شرکت بلو اوریجین تا پایان سال میلادی جاری همچنان به پروازهای آزمایشی بدون سرنشین ادامه می‌دهد. بزوس می‌گوید این دستگاه در سال ۲۰۱۷ خلبان‌های آزمایشی را به فضا می‌برد و مشتریان هم می‌توانند از سال ۲۰۱۸ سوار بر این موشک شوند.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا