اتوبوسی که با مسافران صحبت می‌کند!

 اتوبوس 12 نفره بدون راننده اولی (Olli) توسط شرکت لوکال موتورز و بیشتر توسط چاپ سه‌بعدی تولید شده است. این شرکت مستقر در آریزونا پیش از این در سال 2014 از نخستین خودروی چاپی سه‌بعدی جهان رونمایی کرده بود.

اتوبوس اولی مشابه اتوبوس‌های بدون راننده EZ10 است که سال گذشته در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفتند اما از لحاظ ظاهری، بدنه جعبه‌مانندی داشته و داخل آن شبیه تله‌کابین است.

این اتوبوس فناوری پیشرفته از نیروی ابررایانه واتسون شرکت آی‌بی‌ام برای صحبت با مسافران طی مسیر استفاده می‌کند.

در این خودرو 30 حسگر مانند رادار، لیدار و دوربین بکار رفته که با داده‌های حمل‌ونقل بدست آمده توسط ابررایانه واتسون برای حرکت در خیابان‌های شهر ترکیب می‌شوند. شرکت لوکال موتورز چندین کارایی برای اولی در نظر دارد که از جمله آن‌ها حمل‌ونقل کارکنان در محل شرکت‌های بزرگ، انتقال دانشجویان در محوطه دانشگاه و در نهایت، ایفای نقش در سیستم حمل‌ونقل شهری است.

کاربران می‌توانند این اتوبوس را برای سوار کردن آن‌ها در ایستگاههای خاص توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه پیدا کرده یا آن را احضار کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند از همین طریق هزینه سفر خود را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، لوکال موتورز و آی‌بی‌ام ابررایانه واتسون را برای شرکت در تجربه مسافران از طریق چهار رابط برنامه کاربردی "کلام به متن"، "طبقه‌بندی کننده زبان طبیعی"، "استخراج نهاد" و "متن به کلام" آموزش دادند.

به گفته شرکت سازنده، این امر بدان معنی است که مسافران می‌تواند به شیوه‌ای نسبتا عادی با اولی مکالمه داشته باشند. از این رو، آن‌ها می‌توانند در زمان سفر در این اتوبوس، در مورد تصمیمات خاص آن در مورد رانندگی،‌چگونگی عملکرد آن و زمان باقیمانده تا مقصدشان سوال کنند.

به گفته جان راجرز، مدیرعامل لوکال موتورز، اتوبوس اولی اکنون آماده بوده و می‌تواند به محض تائید قانون‌گذاران، به ارائه خدمات بپردازد. این اتوبوس برای نخستین بار در روز افتتاحیه کارخانه جدید لوکال موتورز در مریلند رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا