۶ طرح در حوزه فناوری اطلاعات معرفی شد

 مراسم رونمایی از ۶ طرح در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۵ اسفند با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین مطبوعاتی، حقوقی و اداری این وزارتخانه و همچنین دبیر شورای عالی فضای مجازی در محل وزارت ارشاد برگزار شد.در این مراسم سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی برای طرح های یاد شده ارائه کرد.این طرح‌ها شامل فاز نخست توسعه مرکز داده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رایانامه فرهنگ (فرهنگ میل) جهت استفاده اصحاب فرهنگ و هنر، بستر ارتباط پرسرعت و امن مراکز و ادارات کل استان ها با این وزارتخانه، لوگوی هوشمند دیجیتال برای ثبت، رده بندی و تهیه فهرست موضوعی از سایت های ایرانی، انتشار ۱۰ عنوان کتاب در حوزه مطالعات برآوردی فضای مجازی و طرح ملی فرهنگیار با هدف آموزش همیاران فرهنگ در سطوح ارشد، همراه و همیار بود.

به گفته موسویان این پروژه ها به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهلت ۶ ماهه ای که از شهریور ۹۳ آغاز شده است، به انجام رسیده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: در طرح ساماندهی سایت ها، بیش از ۶ هزار سایتی که با دامنه ir و حدود ۱۲ هزار سایتی که با دامنه (com) ثبت شده اند ساماندهی خواهند شد و ما این امکان را پیدا خواهیم کرد که آنها را براساس محتوایی که دارند، رده بندی کنیم و از یک تا ۵ ستاره به آنها بدهیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی فاز نخست توسعه مرکز داده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۳ ماهه اول سال ۹۴ ارتباط داخلی مراکز استانی با ستاد وزارت ارشاد امکان پذیر شود.

در این مراسم همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه در کشور ما دو هدف مهم یکی ایجاد شبکه ملی اطلاعات براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و دیگری تحقق دولت الکترونیک، ترسیم شده است گفت: هدف از این برنامه ها کاهش مراجعات مردم به دستگاه های دولتی به حداقل ممکن است.

وی افزود: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به دیگر وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی، در این زمینه مقداری عقب ماندگی دارد و باید خودش را به سرعت برساند.

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا