تامین کنندگان تجهیزات و خدمات فاوا شناسایی می شوند

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه 163 سال 1392 خود در راستای اجرای سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابلاغ ‌شده توسط مقام معظم رهبری و به‌ منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد اپراتورها در رعایت استفاده حداکثری از منابع ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، آیین‌نامه اجرایی حمایت از صاحبان صنایع و مهارت‌ های داخلی کشور را تصویب کرد.
به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ناصرعلی سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای بااشاره به مفاد آیین ‌نامه اجرایی حمایت ازصاحبان صنایع،منابع و مهارت‌ های داخل کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به‌ موجب بند 4-3 این آیین‌ نامه تمامی اپراتورهایی که ازسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروانه فعالیت دریافت کردند؛ مکلفند تجهیزات مورد خود را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کنند. 
وی بااشاره به اینکه تامین کنندگان تجهیزات و خدمات فاوا باید شناسایی شوند، افزود: در شرایطی که سابقه تولید تجهیزات حوزه فاوا در داخل کشور توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تایید برسد یا اثبات شود که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، اپراتور موظف است این نیازهای را از تولیدات داخلی تامین کنند.
سعادت گفت: در همین راستا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درصدد جمع‌آوری اطلاعات تامین کنندگان تجهیزات وخدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است و از شرکت‌های تولید کننده کالا و خدمات فاوا تقاضا می‌شود خود را به سازمان معرفی کنند تا در این فهرست گنجانده شوند.
وی گفت: آیین‌نامه حمایت از صاحبان صنایع، منابع و مهارت ‌های داخل کشور در حوزه فاوا با هدف توجه ویژه به تولیدملی، استفاده از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد فرصت یادگیری و انتقال دانش فنی، ارتقای شاخص درآمد ناخالص ملی، رونق بازار کار تخصصی و افزایش سطح رضایتمندی افراد ماهر و متخصص، به‌روزرسانی می‌شود.
شرکت‌ های تامین کننده تجهیزات و خدمات حوزه فاوا برای معرفی و اعلام اطلاعات خود، فرم مربوطه را تکمیل کرده و تا پایان وقت اداری روز شنبه پنجم تیرماه به نشانی الکترونیکی Info@irannsr.org ارسال کنند.
همچنین اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم می‌توانند پیشنهاد‌های خود را برای تکمیل لیست اقلام را تا پایان وقت اداری روز شنبه پنجم تیر ماه از طریق نشانی الکترونیکی Info@irannsr.org اعلام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا