دو سال نیم زندان در انتظار سطان هرزنامه جهان

در بازه زمانی بین سال های 2008 تا 2009 میلادی بود که فردی به نام استنفورد والاس (که بعدها خود را سلطان هرزنامه جهان نامید) توانست تا فیس بوک را با انفجاری از ارسال لینک های متصل به وب سایت های خارجی همراه ساخته و اطلاعات ورودی میلیون ها کاربر را به سرقت ببرد.

سرانجام این دادگاه که در سال 2015 میلادی آغاز شده بود، به نتیجه دست پیدا کرده و مسئولان این دادگاه، سلطان هرزنامه جهان را به 36 ماه زندان و پرداخت جزای نقدی محکوم کردند.

روش کاری او با ارسال هرزنامه به تعدادی کاربر، سرقت اطلاعات آنها و استفاده از لیست دوستانشان برای توسعه دادن ارسال هرزنامه همراه بود و این روند به صورت تصاعدی ادامه داشت. به این ترتیب مسئولان فیس بوک ناگهان دریافتند که این فرد توانسته است تا در بازه زمانی اجرای نقشه خود به اطلاعات 27 میلیون کاربر دسترسی پیدا کرده و این شبکه اجتماعی را به آشوب بکشاند.

در ادامه و پس از شناسایی والاس، او در دادگاه به جرم جعل هویت و انجام فعالیت هایی مشابه با مورد یاد شده در فیس بوک، در سیستم های پس الکترونیکی، محاکمه شد. سرانجام این دادگاه که در سال 2015 میلادی آغاز شده بود، به نتیجه دست پیدا کرده و مسئولان این دادگاه، سلطان هرزنامه جهان را به 36 ماه زندان و پرداخت جزای نقدی محکوم کردند.

جالب است بدانید که در نخستین دادگاه مربوط به پرونده هرزنامه ها، خسارتی یک میلیارد دلاری از سوی دادگاه برای این پرونده در نظر گرفته شده بود که به صورت بدیهی پرداخت آن توسط یک فرد عادی غیرممکن بود؛ با این حال دادگاه جدید به سراغ رقمی معقول تر رفته و 310 هزار و 629 دلار را به عنوان جریمه نقدی والاس تعیین کرده است.

البته جالب است بدانید که والاس در سال 1991 و با هک کردن شبکه های فاکس به نخستین جرم سایبری خود دست زده و در ادامه به سراغ سیستم هایی مانند شبکه اجتماعی مای اسپیس و AOL نیز رفته بوده است.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا