سهم حوزه پژوهش از تولید ناخالص ملی دوبرابر می شود

محمد فرهادی پنجشنبه شب در گفت ‌وگو با خبرنگاران در کاشان اظهار کرد: این بودجه در سال گذشته 47 دهم درصد بود که با توجه به اهمیت بحث پژوهش به حدود 2 برابر در سال جاری افزایش می باید.
وی با اشاره به افزایش شکل گیری شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر افزود: بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان تاکنون متقاضی دریافت مجوز تاسیس بوده اند که 2 هزار و 200 مورد از آنها اینک در پارک های علم و فناوری فعال شده اند.
فرهادی تاکید کرد: بر اساس ضوابط و مقررات این شرکت ها علاوه بر معافیت های مالیاتی می توانند از امکانات و زیرساخت های پارک ها و نیز از وام های کم بهره و تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری بهره مند شوند.
وی گفت: 16 صندوق پژوهش و فناوری در کشور شکل گرفته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تاسیس شرکت های دانش بنیان امروز درون پارک ها و محدوده شهرها مشکلی ندارد و لازم نیست در فاصله 50 کیلومتری راه اندازی شود.
وی به اجرای 141 طرح تحقیقاتی مشترک با مراکز علمی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و ترکیه اشاره کرد و افزود: مقدمات اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ 3 میلیون یورویی نیز با اتحادیه اروپا و انجام شده است.
فرهادی گفت: تبادل استاد و دانشجو و تخصصی کردن مراکز علم و فناوری از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.
وی برسرعت گرفتن دیپلماسی علمی و همکاری های علمی درعرصه بین المللی تاکید کرد و گفت: آمایش و ساماندهی آموزش عالی در بخش دولتی وغیردولتی، برقراری ارتباط بین آموزش و صنعت با حضور اساتید در محیط های صنعتی، ایجاد فرصت های مطالعاتی در صنعت و دوره های پسا دکترای داخلی در محیط های علمی، صنعتی، خدماتی، اجتماعی و هنری از دیگر اقدامات دولت یازدهم است. 
به گزارش ایرنا , وزیر علوم به منظور گشایش و آغاز ساخت طرح های عمرانی و آزمایشگاهی به کاشان سفر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا