10 برابر شدن جمعیت سالمند، تا سال 1430

مهین سادات عظیمی رییس اداره سالمندان دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش جمعیت سالمندی می تواند موفقیت بزرگی باشد، گفت: برنامه ریزی وزرات بهداشت برای جامعه سالمند کشور، دستاوردی بزرگ به همراه دارد. از طرفی عدم برنامه ریزی و در نتیجه وجود سالمندان از کارافتاده و ناتوان، جامعه را فلج می کند.
 
رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: براساس سرشماری سال 90 مرکز آمار ایران ،جامعه سالمندی با بیش از شش میلیون عضو، 2.8 کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که انتظار می رود تا سال 1430، این آمار به 26 درصد کل جمعیت کشور برسد.
 
وی در خصوص برآورد سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت در کشورهای در حال توسعه، جمعیت سالمندان سریع ترین رشد را نسبت به تمام گروه های جمعیتی دارد.
 
عظیمی تصریح کرد: تا سال 2030 رشدی معادل چهار برابر رشد کل جمعیت به سالمندان اختصاص دارد که این موضوع به یک مسئله جمعیت شناختی عمده تبدیل می شود.
 
رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت یادآور شد: افزایش جمعیت سالمند با افزایش سالمندان پیرتر همراه است به طوری که رشد جمعیت سالمند 80 سال به بالا،جمعیت سالمند 60 سال به بالا و رشد کلی جمعیت به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا