انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات طب سنتی

ذبیح‌الله مهری پور، رئیس جهاد دانشگاهی ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای پروژه جمع‌آوری، بررسی و آنالیز اطلاعات طب سنتی استان ایلام، تفاهم‌نامه‌ای با موضوع «اجرای طرح مطالعه اتنوبوتانی گیاهان دارویی استان ایلام»، میان جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام و مرکز تحقیقات طب سنتی و مفردات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به امضاء رسید.

وی افزود: در این طرح که اطلاعات طب سنتی موجود در استان ایلام شامل اطلاعات اطباء و افراد محلی و نیز منابع موجود گردآوری می‌شوند، نتایج این طرح بزرگ علمی در استان می‌تواند زیرساخت اطلاعاتی مناسبی را برای محققان و بخصوص فناوران حوزه تولید داروهای با منشأ گیاهی فراهم کند.

وی در پایان گفت: اجرای طرح اتنوبوتانی گیاهان دارویی استان ایلام در ادامه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان جهت توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های دانش‌بنیان گیاهان دارویی و شکوفاسازی پتانسیل‌های استانی در این راستا اجرایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، مطابق این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر محمود مصدق، رئیس مرکز تحقیقات طب سنتی و مفردات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ذبیح‌الله مهری پور، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام رسیده است، قرار است اطلاعات طب سنتی و گیاهان دارویی استان ایلام در مدت چهار سال گردآوری، آنالیز و بررسی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا