رشد سرمایه‌گذاری در بنادر با بازده ۵۰درصدی

محمد سعید سیف با اشاره به فعالیت در حوزه سرمایه گذاری در بنادر گفت: حمل و نقل دریایی به عنوان شاخه‌ای از بخش حمل و نقل است که در توسعه تجارت خارجی کشورها نقش مهمی را ایفاء می کند که خوشبختانه در سالهای گذشته در این حوزه از رشد خوبی برخوردار بودیم و با در نظر گرفتن تعداد بنادر و ظرفیت های موجود با بازده ۵۰ درصد مشغول کار هستیم.  

سیف در ادامه گفت: ظرفیت بنادر به صورت متوسط ۵۰ درصد استفاده می شود و جای تقریبا دو برابر شدن استفاده از این ظرفیت در کشور وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در بنادر و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور

 سیف توجه ناکافی در امر تخصیص بهینه منابع مالی و فقدان تکنولوژی مدرن جهت توسعه صنعت حمل و نقل را سدی بر سر راه توسعه اقتصادی کشور خواند و گفت: ضروری است تا در جهت تسریع در امر توسعه همه جانبه کشور، از منابع مالی و تکنولوژیکی گسترده‌تری استفاده شود.  

دبیر ستاد صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به برخی سنجش های وضعیت موجود بنادر بیان کرد: به منظور سنجش وضعیت موجود بنادر، برخی شاخصهای فیزیکی کارایی عملیات بندری همانند شاخص اندازه‌گیری اشغال اسکله، شاخص سرعت تخلیه و بارگیری کشتی‌ها، شاخص‌های عملکرد ساعتی اسکله، متوسط زمان توقف کشتی در بندر، زمان انتظار نوبت و زمان سرویس و بازدهی نیروی انسانی بررسی می‌شود.

به گزارش مهر، وی در پایان با اشاره به نقش ترانزیتی، ملی و فراملی بنادر اظهار داشت: اهداف کلان سازمان در توسعه بنادر، تقویت زیرساخت های تجاری کشور بنا شده است و افزایش ظرفیت های حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های تجاری کشور در حوزه ترانزیت از جمله برنامه هاست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا