حمایت بنیاد علم ایران از پنج طرح پژوهشی علوم دامی، دامپزشکی و شیلات

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، چالش های فراروی کشور برای آماده کردن شرایط جهت پیوستن به بازارهای جهانی، کشاورزی پایدار، رعایت استانداردهای بهداشتی در تولید محصولات دامی، شیلاتی، حفظ دام در برابر بیماریهای مختلف، افزایش بهره وری واحدهای دامپروری سنتی و بکارگیری علوم و فناوریهای جدید، همچنین لزوم آگاهی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، اهمیت توجه به علوم دامی، شیلات و دامپزشکی را دوچندان کرده است.
با توجه به این موضوع کارگروه علوم دامی، دامپزشکی و شیلات یکی از کارگروه های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی است که به حمایت از طرحهای پژوهشی پژوهشگران این عرصه پرداخته است.
در آخرین نشست اعضای این کارگروه حمایت ازپنج طرح پژوهشی این حوزه با موضوعات دامپزشکی-باکتری های بیماری زا، دامپزشکی- بهداشت و بیماری های آبزیان، دامپزشکی-ایمنی شناسی طیور، دامپزشکی- باکتری شناسی و شیلات- تغذیه آبزیان به تصویب رسید.
این کارگروه از سال1391 بنیان گذاشته شده و اعضای آن از اساتید شناخته شده و به نام دانشگاه ها و مراکز علمی-پژوهشی معتبر کشور هستند.
این کارگروه ضمن تعیین عرصه های اولویت دار صندوق، براساس اسناد بالادستی و نیاز کشور، به بررسی و ارزیابی طرح های پژوهشی پژوهشگران با موضوعات علوم دامی، دامپزشکی و شیلات می پردازد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا