ارائه فناوری جدید برای تولید هولوگرام‌های رنگی دقیق‌تر و ارزان‌تر

به گزارش ایسنا، این نمایشگرهای هولوگرافیکی با یک دهم هزینه فناوری‌های کنونی، می‌توانند به اندازه تمامی یک اتاق باشند.برخلاف فیلم‌های سه‌بعدی که تصاویر را از یک زاویه و صرف‌نظر از مکان نشستن فرد ارائه می‌دهند، هولوگرام‌ها به طور قابل‌توجهی بر اساس زاویه و مکان تماشاچی تغییر می‌کنند تا حسی بسیار واقعی‌تر از عمق را به وی ارائه دهند.

دانشمندان حاضر در این پروژه، منشوری را بر روی یک سکوی چرخان قرار دادند و آن را در زاویه‌های مختلف، در معرض نور‌های قرمز، آبی و نور گذاشتند و سپس از یک آشکارساز نوری برای اسکن‌کردن نور خروجی تولیدشده استفاده کردند.محققان با استفاده از این ابزار توانستند ارتباط بین فرکانس رادیویی خروجی به کاررفته در طول موج و شکست زاویه‌ای نور خروجی را نقشه‌برداری کنند. خلق چنین نقشه‌های داده‌ای برای سه رنگ اصلی، به آن‌ها امکان کنترل‌کردن رنگ هولوگرام را با دقت بالایی می‌دهد.

این موضوع امکان بهینه‌سازی بیشتر عملکرد نمایشگر هولوگرافیکی را از لحاظ کارآیی، فشردگی و پهنای باند می‌دهد؛ این دستاورد همچنین انعطاف‌پذیری بیشتری را برای ساخت نسل جدید نمایشگرهای هولوگرافیکی ویدیویی فراهم می‌کند. دانشمندان می‌توانند از این فناوری برای تولید نمایشگرهای دارای طول موج رنگی و ارزان‌قیمت استفاده کنند. تیم علمی حاضر در این پروژه، در حال واردکردن فناوری‌ جدید از حالت یک نمونه آزمایشگاهی به نمایشگری است که بتواند به اندازه تمامی اتاق باشد. جزئیات این فناوری در مجله Review of Scientific Instruments منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا