تولید انبوه ماشین های خودران توسط بایدو در آینده ای نزدیک

طبق گزارش مجله‌ی فورچون (Fortune)، «وانگ جینگ»، معاون ارشد بایدو اعلام کرده که این شرکت می‌خواهد ظرف مدت پنج سال در چند کشور مختلف ماشین‌های خودران را به طور همزمان عرضه کند. این نشان می‌دهد که شرکت بایدو در زمینه‌ی تکنولوژی ماشین‌های خودران پیشرفت قابل توجهی داشته است.

شرکت بایدو که قبلا در  «اوبر» (Uber)هم سرمایه‌گذاری کرده، همچنین خبر داد که می‌خواهد همکاری‌هایش را با دیگر شرکت‌های اشتراک خودرو گسترش دهد.

جینگ به بازار بزرگ ماشین‌های خودران و جذابیت آن برای شرکت‌های مختلف اشاره کرد. بازار این خودرو به دلیل پتانسیل‌هایی که دارد، نه تنها نظر بایدو را جلب کرده، بلکه گوگل، موتور جستجوی آمریکایی هم به آن علاقه نشان داده است. گوگل قبلا گفته که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ ماشین‌های خودران را با اهداف تجاری ارایه دهد و هم‌اکنون آنها را در جاده‌های Mountain View در کالیفرنیا آزمایش می‌کند.

بایدو هم مثل گوگل، عمدتا به دنبال توسعه و ساخت نرم‌افزار سیستم عامل این خودروها است و قصد تولید آنها را ندارد. این شرکت با همین هدف با خودروسازان چینی وارد همکاری شده تا اولین ماشین‌های خودران را بسازند.

این شرکت برای نرم‌افزار خودروهای بدون راننده از تخصص و تجربه‌اش در هوش مصنوعی و برقراری ارتباط بین داده‌ها استفاده می‌کند. احتمالا این بدین معنی است که اکثر کار توسعه‌ی این نرم‌افزار در «سیلیکون ولی» (Silicone Valley) انجام می‌شود. اداره‌ی مرکزی بایدو در این مکان واقع شده است.

بایدو در حال حاضر، تکنولوژی ماشین‌های خودرانش را در خیابان‌های پکن چین آزمایش می‌کند. این خودروها در ماه دسامبر ۳۰ کیلومتر مسافت را به طور آزمایشی طی کردند. مسوولان این موتور جستجو گفته‌اند که می‌خواهند در سه سال آینده این خودروها را وارد ۱۰ شهر چینی کنند.

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا