جایگزین ٢ داروی مهم ضد سرطان سال آينده توليد می شوند

دکتر رسول دیناروند در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر وضعیت ایران در تولید داروهای نوترکیب مناسب است. ما در شورای فناوری وزارت بهداشت که یک شورای سیاستگذاری است تصویب کردیم که برای تولید و تولید کننده امتیازاتی را قائل شویم تا آنها تشویق شوند و داروها را در کشور تولید کنند. 

دیناروند یادآور شد: وضعیت در حال حاضر وضعیت خوبی است. یک زمانی تنها یک تولید کننده در این حوزه داشتیم و اکنون چندین تولید کننده در این حوزه فعالیت می کنند که حتی برای تولید برخی از داروها سه تولید کننده وجود دارد و داروهای خوبی هم تولید شده اند. 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ فاکتور ۸ نوترکیب برای بیماران هموفیلی در کشور تولید شد که در حال حاضر در بازار به صورت محدود است و در سال آینده به صورت وسیع تر تولید می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به دو دارویی که در سال ۹۴ در حوزه داروهای آنتی مونوکلونال تولید می شوند، گفت: برخی از داروهای ضد سرطان آنتی بادی مونوکلونال داروهای ارزشمندي هستند که سال آینده توليد داخل Trastuzumab که معادل داروی هرسپتین است و Bevacizumab که داروی معادل اوستین است وارد بازار می شوند.

وی با اشاره به وضعیت تولید دارویی ایران در حوزه بیوتکنولوژی گفت: وضعیت فعلی مثبت است اما اعتقاد داریم که بازار دارویی نباید متکی به بازار داخلی باشد و صنعت داروسازی ما باید به فکر توسعه صادرات باشد و امیدواریم به درصدی که در سال ۹۴ هدف گذاری کرده ایم برسیم. هدف گذاری در دولت رسیدن به سهم ۵۰۰ میلیون دلار صادرات دارویی است و این در حالی است که در سال ۹۳ به ۲۰۰ میلیون دلار رسیدیم.

دیناروند با اشاره به وضعیت شرکت های دانش بنیان در حوزه دارویی گفت: در این بخش رشد بسیار خوبی پیدا کرده ایم و مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت خود را توسعه داده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا