مقبره 3 هزار ساله فرعون به صورت دیجیتال مستند می شود

تیمی از پژوهشگران اسپانیائی در کشور مصر، در حال بررسی و انجام مطالعات دقیق مقبره یکی از مشهورترین فراعنه مصر هستند. این تیم تحقیقاتی در ماموریت ویژه خود، تمامی جزئیات معماری و تزئینات مقبره متعلق به فرعون ستی یکم Seti I را به صورت دیجیتال مستند سازی می کنند. این مقبره، بزرگترین مقبره موجود در دره پادشاهان محسوب می شود. هدف اصلی از انجام این عملیات، بازسازی دقیق و کشف و مطالعه نمونه اصلی این مقبره در زمان ساخت آن، عنوان شده است.

این مقبره، بزرگترین مقبره موجود در دره پادشاهان محسوب می شود. هدف اصلی از انجام این عملیات، بازسازی دقیق و کشف و مطالعه نمونه اصلی این مقبره در زمان ساخت آن، عنوان شده است.

این عملیات به سرپرستی مرکز مطالعات فاکتوم آرت پیگیری شده و دومین پروژه در این زمینه محسوب می شود. پیش از این مقبره فرعون دیگر مشهور مصر با نام فرعون توت عنخ آمون در منطقه اقصر کشور مصر به صورت کامل در سال 2014 میلادی مستند سازی دیجیتال شده بود.

فرعون ستی یکم در فاصله سال های 1290 تا 1279 پیش از میلاد در مصر حکومت کرده و از فراعنه سلسله نوزدهم مصر باستان به شمار می رود. پدر وی رامسس اول از مشهور ترین و قدرتمندترین فراعنه مصر بوده و رامسس دوم نیز پسر ستی محصوب می شود. این فرعون توانست بخش هایی از سوریه را تصرف کرده و قلمرو مصر را گسترش دهد. آراگاه ستی در اوایل قرن نوزدهم میلادی و در سال 1817 توسط باستان شناسی به نام جیوانی باتیستا بلتزونی در مصر کشف شد.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا