واحد کنترل پروژه طرح‌های ستادهای توسعه فناوری تشکیل شد

امید توکلی با اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های موجود در حوزه طرح‌های ستادهای 14 گانه توسعه فناوری این است که چند درصد این طرح‌ها به اتمام رسیده و اعتبار پرداخت شده به آنها چقدر مورد استفاده قرار گرفته و به نتیجه رسیده است.

وی افزود: برخی از طرح‌های ستادهای توسعه فناوری متاسفانه به نتیجه نرسیده و در مرحله مناسب و قابل قبولی قرار ندارد؛ به همین دلیل برای بررسی تعداد طرح‌های به نتیجه نرسیده یا طرح‌های موفق یک واحد کنترل در معاونت تشکیل شده و میزان تاثیرگذاری و اثربخشی این طرح‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.
توکلی با بیان اینکه بین 60 تا 70 درصد اعتبارات پرداختی معاونت به طرح‌ها در سال 93 به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده درصد قابل قبولی از طرح‌هایی که از اعتبارات مصوب معاونت علمی استفاده کرده اند، به نتیجه رسیده و در مراحل نهایی قرار دارند و بقیه طرح‌ها یا هنوز به نتیجه نرسیده اند یا اینکه نیاز به اعتبار بیشتری دارند.

وی تصریح کرد: طرح‌های مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به میزان اعتباری که از معاونت دریافت کرده‌اند در 4 گروه تقسیم بندی می شوند که طرح های با اعتبار دریافتی بالای یک میلیارد در گروه A  قرار می‌گیرند و معاونت بیش از 50 درصد آن را مورد حمایت قرار داده است که واحد کنترل پروژه، بررسی های خود را از این گروه آغاز کرده است؛ زیرا حساسیت این طرح ها برای معاونت بیشتر است.
رییس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی خاطرنشان کرد: واحد کنترل پروژه به بررسی زمانبندی قراردادها می پردازد تا میزان پیشرفت طرح ها در زمان مقرر و دستاوردهای پروژه مذکور را مورد ارزیابی قرار دهد.
توکلی طرح‌های مرز دانش را طرح های اولویت‌دار معاونت علمی خواند و گفت: در مرحله اول سراغ این طرح ها رفته و میزان پیشرفت طرح و کارایی آن را مورد بررسی قرار خواهند داد تا در قراردادهای بعدی دقت نظر و حساسیت ها بیشتر شده و کمبودها و نقایص موجود تکرار نشود.
وی اظهار کرد: تاکنون 10 طرح توسط واحد کنترل پروژه مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه نتایج قابل قبولی در پی داشته است و بررسی دیگر طرح‌ها نیز ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا