نسل جدید بالابرها در مترو شهر لندن ساخته می‌شود

 سیستم حمل و نقل ریلی زیر زمینی شهر «لندن» به عنوان قدیمی ترین ناوگان زیر زمینی در جهان محسوب می شود و سالانه ۱.۳۴ میلیارد مسافر را جابجا می کند.در واقع هر روز صبح و بعداز ظهر سیل مسافران در این شهر برای رفتن به محل کار خود در خیابان ها موج می زند که منجر به ترافیک و کندی تردد وسایل حمل نقل عمومی در خیابان ها می شود.

از این رو قرار است نسل جدیدی از بالابرها در مترو شهر «لندن» با نام «MULTI» نصب شود که از همان مکان، مسافران را به محل کار خود برساند. این بالابرها بدون کابل کار می کنند و مغناطیسی هستند.بالابرهای مغناطیسی بر روی ریل هایی قرار می گیرند و می توانند در مسیرهای مختلف به صورت افقی و عمودی تردد کنند و دیگر مانند بالابرهای کابلی نیازی نیست که در هنگام جابجایی فقط یک کابین در مسیر باشد.

به عبارت دیگر بالابرهای مغناطیسی می توانند به همراه چند کابین در یک مسیر قرار گیرند.  از مزایای دیگر بالابرهای مغناطیسی افزایش ظرفیت ۵۰ درصدی در جابجایی مسافران است.  

به گزارش مهر،با استفاده از این سامانه، افراد بطور مستقیم از سکوی مترو به محل کار خود می روند و دیگر نیازی نیست که در خیابان تردد داشته باشند.قرار است طرح بالابر MULTI از سال آینده میلادی آزمایش های اولیه خود را آغاز کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا