موافقت با تاسیس مرکزتحقیقات اقتصادسلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس مرکز تحقیقات علوم مدیریت و اقتصاد سلامت این دانشگاه در این خصوص گفت: براساس نامه 500/1064/د مورخ سوم خرداد 95 وزارت بهداشت، به استناد رای صادره در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌ های علوم پزشکی، مورخ 26 اردیبهشت ماه سال جاری با تاسیس این مرکز موافقت قطعی بعمل آمده است. 
دکتر عزیز رضاپور ابراز امیدواری کرد که با شکل گیری هسته های تخصصی پژوهشی در این مرکز تحقیقاتی بتوانیم گام های بلندی را در جهت اهداف دانشگاه و نظام سلامت برداریم.
وی به راه اندازی پنج هسته تخصصی در این مرکز اشاره کرد و افزود: مدیریت درآمد در نظام سلامت، بیمه سلامت، اقتصاد بیماری های قلبی و عروقی، اقتصاد سلامت سالمندان و ارزیابی عملکرد سیستم های سلامت، پنج هسته تخصصی هستند که راه اندازی شده اند.
رضاپور سالمندی را چالش آینده نظام سلامت اعلام کرد و گفت: بیماری های قلبی و عروقی یکی از بیمارهای غیرواگیر است که نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارند و باید در این زمینه اقدامات چشمگیری صورت گیرد.
وی اظهار کرد: موافقت اصولی (اولیه) برای راه اندازی این مرکز در اواخر سال 1390 از وزارت بهداشت اخذ و مقرر شده که ظرف سه سال آینده مرکز حدنصاب های امتیازات پژوهشی را کسب کند که این مجموعه موفق به این کار مهم شده است.
رضایور ادامه داد: امتیازات پژوهشی براساس انجام طرح های پژوهشی، تالیف مقالات، انجام طرح های پژوهشی خارج از دانشگاه، تالیف کتاب، ترجمه کتب و برگزاری کارگاه های آموزشی کسب شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا