تدوین استانداردهای ملی در حوزه زیست مهارگرها

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکترمصطفی قانعی گفت: در این راستا رایزنی‌های لازم برای تدوین هفت استاندارد ملی در حوزه زیست مهارگرها با سازمان ملی استاندارد انجام شده است و پیش‌نویس این استانداردها نیز تهیه شده و در سازمان ملی استاندارد در حال بررسی است.
وی افزود: درحالت عادی برای دفع آفات میوه ها و محصولات گیاهی از سموم شیمیایی استفاده می کنند؛ اما با استفاده از فناوری زیستی برای مهار این آفات از یک روش بیولوژیک استفاده می شود که این روش هیچ گونه خطرات زیستی و مخاطرات سلامتی ندارد. 
قانعی با اشاره به تدوین مصوبه قابل طرح درهیات دولت درحوزه نقش زیست‌فناوری درمحیط زیست گفت: در این زمینه سه مصوبه مجزا در زمینه‌های آلودگی هوا، آلودگی آب و خاک و به‌کارگیری سوخت زیستی جهت تدوین در دستور کار قرارگرفت که تاکنون مطالعات اولیه و مطالعات تطبیقی و تحلیل‌ اطلاعات انجام شده است.
وی اظهارکرد: اینها چند نمونه از استانداردهایی است که در حوزه زیست فناوری پیگیری شده است و موارد زیاد مشابهی در این زمینه وجود دارد.
دبیرستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی بیان کرد: تدوین این استانداردها تاثیر مثبتی بر روند رو به رشد حوزه زیست فناوری در کشور خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا