فراخوان حمایت ازطرح های پژوهشی مشترک ایران و روسیه منتشر شد

طرح های مشترک پژوهشگران درحوزه های علمی ریاضیات، شیمی، علوم مواد، علوم اعصاب، فیزیک هسته ای، علوم زمین (با تاکید بردریای خزر وقطب جنوب)، علوم زیستی، علوم انسانی و اجتماعی، مبانی علوم مهندسی، علوم فضایی، کامپیوتر، نرم افزار و شبکه های فناوری اطلاعات و ارتباطات حمایت می شود.

پژوهشگران می توانند پروپوزال خود را تا 19 مرداد سال جاری (9 آگوست 2016) ارسال کرده و عناوین طرح های پذیرفته شده در نیمه اول دی ماه سال جاری به صورت همزمان توسط دو بنیاد اعلام خواهد شد.
بر اساس این فراخوان، تنها پروپوزال هایی داوری خواهد شد که به صورت مشترک تکمیل شده و برای هر دو بنیاد ارسال شده باشد،طی این فراخوان حداکثر 12 طرح پژوهشی پذیرفته خواهد شد، بودجه طرح ها بر اساس پیشنهاد مجریان و طبق هزینه های هر طرح تصویب خواهد شد، پژوهشگران اصلی هر طرح باید از اعضای هیات علمی مراکز علمی و پژوهشی ایران و روسیه باشند.
در این فراخوان آمده است، حداکثر زمان درنظرگرفته شده برای هرطرح 3 سال است، پژوهشگران ایرانی می بایست پس از تکمیل فایل مربوطه درسایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، آخرین حکم هیئت علمی خود را به آدرس international@insf.org ارسال کنند ،همچنین پژوهشگران روسیه ای نیزمی بایست طرح های خود را در سامانه بنیاد پژوهش های بنیادی روسیه ثبت کنند.