آیا اپل قصد دارد سرویس iMessage را به اندروید بیاورد؟

البته قرار است اپل این موضوع را به طور رسمی در کنفرانس سالانه‌ی WWDC که هفته‌ی آینده برگزار می‌شود اعلام کنند. این اقدام باعث می‌شود کاربران اندروید بتوانند محتوا را به یک آیفون بفرستند.
اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، چه سودی خواهد داشت؟ تا کنون سرویس iMessage یک برنامه‌ی تماس ویدیویی و صوتی ساده بوده که البته د رمقایسه با برنامه‌های پیغام‌رسان دیگر ویژگی‌هایی مثل استیکر، فایل‌های GIF و بازی‌های ساده را عرضه می‌کرده ولی با وجود این همه برنامه‌های مختلف شاید شما هم کمی تعجب کرده‌اید که چرا اپل باید چنین زحمتی به خود بدهد. البته که این موضوع کاملا در حد شایعه است و تا چند روز دیگر صحت آن مشخص می‌شود.

خبر دیگری که از منبعی از شرکت اپل درز کرده خبر از تعمیرات اساسی آیتونز (iTunes) می‌دهد. نرم‌افزار آیتونز در طی سال‌ها تکامل پیدا کرده و حالا می‌توانید دستگاه  iOSخود را از مدیریت کنید، می‌توانید از آیتونز موزیک بخرید و دانلود کنید. می‌توانید آنجا موزیک گوش دهید، هم‌چنین دسترسی شما را به بسیاری از برنامه‌ها ممکن می‌کند.
این حجم عملیات نرم‌افزار آیتونز را سنگین و برای استفاده پیچیده کرده است. اگر شما هم کاربر اپل هستید و مدتی است امیدوارید اپل در راستای تعمیر آیتونز اقدامی کند، خوشحال باشید. بنا به گزارش Digital Music News از یک منابع‌شان شنیده‌اند که تعمیرات اساسی آیتونز در راه است. انتظار می‌رود این تعمیرات به طور رسمی در کنفرانس سالانه‌ی WWDC که 24 تا 28 خرداد برگزار می‌شود اعلام شود.

5

طبق این گزارش با شکایت‌های زیادی که اپل از طرف کاربران آیتونز در اعتراض به فضای پیچیده و شلوغ و رابط پیچیده‌ی آن از ستاسر دنیا دریافت کرده، این شرکت امیدوار است بتواند این نرم‌افزار را به خوبی سازما‌ن‌دهی و تعمیرات اساسی کند؛ این سازمان‌دهی شامل طبقه‌بندی برنامه‌ها، فیلم‌ها، دانلود موزیک، پادکست و اکنون، سرویس پخش موزیک اپل خواهد بود.
اپل امیدوار است با این کار 10 میلیون مشترک نرم‌افزار موزیک خود را راضی کند و هم‌چنین تعداد آن‌ها را افزایش دهد.

پیش از کنفرانس WWDC2016 بازار اپل داغ است. روز گذشته یک طراح به نام مارتین هاجک (Martin Hajek) چند تصویر مفهومی از دستگاه MacBook Pro با فرض این که صفحه‌ی لمسی OLED داشته باشد را منتشر کرده است. عکس‌ها واقعا زیبا هستند. یکی از قابلیت‌ها این است که چنین طراحی به صفحه‌ی لمسی اجازه می‌دهد بسته به کاری که کاربر انجام می‌دهد تغییر کاربرد بدهد. مارتین هاجک در طراحی‌هایش نشان می‌دهد چگونه وقتی Spotify در حال اجرا است، لوگوی برنامه با کنترل‌کننده‌های رسانه‌ای مثل Pause، Play و Skip نمایان است.


قابلیت دیگر این است که اطلاعاتی نظیر عمر باتری، تاریخ و زمان و نام کاربر روی صفحه‌ی لمسی نشان داده می‌شود. هم‌چنان می‌توان در هنگام انتقال یک فایل فرآیند را مشاهده کرد یا هنگامی که سیری (Siri) فعال است OLED را روشن نگه داشت. مشخص نیست که آیا  اپل این طراحی را برای محصول MacBook Pro صفحه‌ی لمسی OLED به کار خواهد گرفت یا خیر. اما احتمالا هر چه که باشد از نظر زیبایی به تصاویر ساختگی هاجک نزدیک خواهد بود.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا