مسواک هوشمند برای بهبود تکنیک مسواک زدن

یکی از مهم ترین وظایف بهداشت فردی روزانه در انسان ها را باید مسواک زدن دانست. با این وجود بسیاری از ما این امر را به صورت نادرستی انجام می دهیم ولی از آن آگاه نیستیم. به تازگی شرکت فیلیپس به دنبال راه حلی برای این مشکل رفته است که نتیجه این امر، ساخت یک مسواک هوشمند بوده است.

این مسواک می تواند با تحلیل دهان شما، ابتدا نقشه ای از وضعیت داخلی دهان طراحی کرده و در ادامه نیز در هر نوبت مسواک زدن، نقاط پوشش داده شده را با نقشه موجود مقایسه کرده و نقاطی که از قلم افتاده اند را به کاربر گزارش بدهد.

این مسواک هوشمند که Sonicare FlexCare نام دارد، با هدف کمک به ما جهت مسواک زدن بهتر و پوشش دادن تمامی نقاط دندان هایمان در طول فرایند شستشوی دندان طراحی شده است. البته این فرایند به صورت بدیهی با یک نرم افزار نیز همراه بوده است و همین امر نیز موجب می شود تا برای استفاده بهینه از Sonicare FlexCare، به تلفن های همراه هوشمند نیز نیاز باشد.

این مسواک می تواند با تحلیل دهان شما، ابتدا نقشه ای از وضعیت داخلی دهان طراحی کرده و در ادامه نیز در هر نوبت مسواک زدن، نقاط پوشش داده شده را با نقشه موجود مقایسه کرده و نقاطی که از قلم افتاده اند را به کاربر گزارش بدهد. همچنین نحوه مسواک زدن کاربر نیز به شدت در این نرم افزار مورد تحلیل قرار گرفته شده و روش ها و تکنیک های نامناسب به او یادآور خواهند شد.

اطلاعات به دست آمده از طریق سامانه بی سیم بلوتوث به تلفن همراه کاربر انتقال پیدا خواهند کرد تا بتواند به سادگی به آنها دسترسی داشت. شایان ذکر است که این محصول در حال حاضر هنوز در بازار مصرف موجود نیست ولی قرار است تا به زودی با قیمتی 200 دلاری شاهد ورود این محصول به بازار باشیم.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا