نگاهی به دستبند هوشمند iWOWN i5 Plus SmartBand

حتی بهترین ساعت‌های هوشمند هم نمی‌توانند بیشتر از دو روز شارژ نگه‌دارند. در این شرایط دستبندهای هوشمندی که دارای نمایشگر هستند می‌توانند یک جایگزین خوب برای کاربران به‌حساب آیند. آی‌واون i5 پلاس یک دستبند هوشمند زیبا و کارآمد است که نمایشگر کوچکی دارد. به‌طورکلی می‌توان مزیت این دستبند هوشمند را نسبت به اسمارت‌واچ‌ها در شارژدهی بیشتر و قیمت رقابتی‌تر دانست. i5 پلاس از تمام ساعت‌های هوشمند ارزان‌تر است و به‌طور متوسط می‌تواند چهار تا پنج روز شارژ نگه دارد.

طراحی و نمایشگر

طراحی زیبا نخستین موضوعی که می‌تواند نظر کاربران را نسبت به خرید یک دستبند هوشمند جلب کند. هرچند آی‌واونi5  پلاس دستبند ارزان‌قیمت و کم نام و نشانی به‌حساب می‌آید، اما طراحی چشم‌نوازی دارد. این دستبند از دو قسمت بند و هسته (Core) تشکیل ‌شده است. بند i5 پلاس از جنس پلاستیک نرم است و هسته‌ای آن از بند جدا می‌شود. شایان ذکر است که این اسمارت‌بند در چهار رنگ قرمز، مشکی، سبز و سورمه‌ای تولید شده و در بسته‌بندی آن تنها یک بند وجود دارد. طراحی این دستبند تا حد زیادی شبیه به دستبند شیائومی Mi Band است، اما کیفیت بهتری دارد. در قسمت انتهایی هسته‌ی i5 پلاس یک کانکتور USB وجود دارد که شارژ دستگاه از طریق آن انجام می‌شود. بنابراین برای شارژ کردن i5 پلاس نیاز به هیچ مبدلی نیست و خیلی راحت می‌توانید آن را به کامپیوتر وصل و در زمان کوتاهی شارژ کنید.

ازآنجاکه کاربران مایل‌اند با دستبندهای هوشمند در محیط‌های مختلف کار کنند، شرکت آی‌واون این مدل دستبند خود را در برابر نفوذ جزئی آب و گردوغبار مقاوم کرده است. i5 پلاس دارای گواهینامه‌ی IP65 است و در برابر پاشش آب از خود مقاومت نشان می‌دهد. بنابراین هیچ نگرانی در مورد خیس شدن این بند در زیر باران وجود ندارد.

۰۱ - نقد و بررسی دستبند هوشمند iWOWN i5 Plus

معمولا سازندگان دستبندهای هوشمند برای پایین آوردن هزینه‌های تولید و صدالبته مصرف انرژی کمتر از نمایشگرهای E-ink یا TFT استفاده می‌کنند. اما شرکت آی‌واون از نمایشگر باکیفیت اولد (OLED) در این دستبند استفاده کرده که قادر است تنها رنگ سفید را نمایش دهد. نکته‌ی جالب‌توجه آنجاست که با وجود این فناوری در i5 پلاس، این دستبند شارژدهی بیشتری نسبت به برخی دستبندهای دیگر دارد. نمایشگر 0.91 اینچی این دستبند کاملا صاف و بدون هیچ انحنایی است و دقت تصویر 32 در 128 پیکسل دارد.

کارایی

دستبند i5 پلاس با دو سیستم‌عامل اندروید و iOS سازگار است. اما پیش‌شرط کار با این دستبند هوشمند این است که نسخه‌ی گوشی اندرویدی‌تان 4.3 یا بالاتر و نسخه‌ی آیفونتان iOS 7 یا بالاتر باشد. همگام‌سازی این دستگاه با گوشی هوشمند از طریق بلوتوث و برنامه‌ی Zeroner Health صورت می‌گیرد.

در ابتدای بحث سیستم‌عامل و کارایی لازم است به این موضوع اشاره‌کنیم که Firmware جدیدی برای این دستبند هوشمند منتشر شده که ویژگی‌های جدیدی همراه خود دارد. بگذارید در همین ابتدا به ویژگی جدیدی که به این دستگاه اضافه شده بپردازیم و بعد نحوه‌ی آپدیت آن را توضیح دهیم.

نوشته‌ها در نمایشگر کوچک این دستبند به‌صورت طولی هستند و برای تماشای آن‌ها مجبورید کمی سر خود را بچرخانید. اما به لطف Firmware جدید منتشرشده، نوشته‌ها در جهت عرضی نشان داده می‌شوند و می‌توانید به‌راحتی متن‌ها را بخوانید. برای این به‌روزرسانی، نیاز دارید دو برنامه‌های DFU Mode i5 Plus و nRF Master Control و Firmware نسخه‌ی 2.0.1.6 را دانلود کنید. در ابتدا باید از برنامه‌ی DFU گزینه‌ی Scan و بعد گزینه‌ی Push for DFU Mode را بزیند. سپس برنامه‌ی DFU را مینیمایز کنید و در مدیریت فایل‌ها، هر فایل مربوط به برنامه‌ی Zeroner را حذف کنید. بعد به سراغ برنامه‌ی nRF بروید و گزینه‌ی Connet را انتخاب کنید تا ارتباط دستبند و برنامه برقرار شود. سپس از منوی Select file type گزینه‌ی Application را انتخاب کنید و فایل Firmware را آپلود کنید. در نهایت باید کمی صبر کنید تا پردازش لازم کامل و دستبندتان به‌روز شود. گفتنی است که تمام این مراحل باید با یک گوشی اندرویدی انجام شود.

۰۲ - نقد و بررسی دستبند هوشمند iWOWN i5 Plus

به‌طور خلاصه مهم‌ترین ویژگی‌های این دستبند را می‌توان در شمارش گام‌ها، محاسبه‌ی میزان کالری، مشاهده‌ی تماس‌ها و پیام‌های دریافتی و کنترل دوربین گوشی اشاره کرد. اما دو مورد از این ویژگی‌ها در i5 پلاس به‌خوبی انجام نمی‌شود. نخست آنکه گام شمار آن دقت کافی ندارد. همچنین متن‌های فارسی در آن به‌درستی نمایش داده نمی‌شود و برخی حروف از هم جدا هستند. غیرازاین، باقی موارد در i5 عملکرد خوبی دارد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این دستبند هوشمند، شارژدهی آن است. طبق چیزی که آی‌واون گفته، i5 پلاس می‌تواند با استفاده‌ی معمول در حدود 4 الی 5 روز شارژ نگه دارد. اما این اسمارت‌بند توانست با استفاده‌ی بسیار کم ما حتی بیشتر از ادعای سازنده (حدود یک هفته تا 10 روز) شارژدهی کند. این ویژگی وقتی با اهمیت‌تر و باارزش‌تر خواهد بود که شارژدهی i5 پلاس را با رقبایش مقایسه کنید. برای مثال سونی اسمارت‌بند تاک SWR30 با نمایشگر 1.4 اینچی و نمایشگر کم‌مصرف‌تر E-ink می‌تواند تا سه روز شارژ نگه دارد.‌

جمع‌بندی

اگر قصد خرید یک دستبند هوشمند ارزان‌قیمت را دارید که ظاهر زیبا، شارژدهی خوب و امکان نمایش اعلانات گوشی هوشمند را داشته باشد، آی‌واون i5 پلاس یکی از بهترین گزینه‌ها است. گرچه این دستبند توسط یک شرکت کم نام و نشان چینی ساخته شده، اما به‌قدری باکیفیت است که می‌توان به آن اعتماد کرد. با وجود همه‌ی این حرف‌ها باید بگوییم که این دستبند هوشمند بی‌عیب و نقص نیست و حسگر شتاب‌سنج آن عملکرد سریعی ندارد. همچنین شمارش گام‌ها در i5 پلاس دقت زیادی ندارد و ممکن است شما هم مثل ما انتظار داشته باشید با برداشتن هر گام، دستبند بلافاصله قدم شما را ثبت کند.

۰۳ - نقد و بررسی دستبند هوشمند iWOWN i5 Plus

از مهم‌ترین رقیبان این دستبند هوشمند در بازار می‌توان به دو محصول سونی اسمارت‌بند تاک SWR30 و شیائومی Mi Band اشاره کرد. SWR30 از نمایشگر بزرگ‌تر و جالب‌تر E-ink بهره می‌برد و کیفیت ساخت بهتری نسبت به i5 پلاس دارد. علاوه بر این، قابلیت پاسخ تماس‌ها نیز برای آن در نظر گرفته شده است. اما در روی دیگر سکه، شارژدهی محصول سونی کمتر است و قیمت بیشتری در مقایسه با i5 پلاس دارد. اما اگر وجود نمایشگر در دستبند هوشمند اهمیت چندانی برای شما ندارد، Mi Band می‌تواند گزینه‌ی به‌مراتب بهتری برایتان باشد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. برای تنظیم ساعات وتاریخ باید با نرم افزار و گوشی انجام بدیم؟؟

  2. سلام کسی میتونه کمکم کنه چجوری بتونم تنظیمات این دستبند رو بروز کنم؟

  3. سلام ببخشید من این دستبندو i5 plus آپدیت کردم‌و از حالت ویبره خرجش کردم‌ولی الان فقط قسمت ال ای‌دی هر ۱۰ ثانیه یه چشمک‌ میزنه ممنون میشم راهنماییم کنید و بلوتوس هم قطع شده نمی تونم کانکت شم بهش

  4. سلام دستبند من هم بعد از به روز رسانی نرم افزار گوشیم دیگه تماس هارو نشون نمیده.پیام هارو نشون میده ولی تماس نه.میدونید باید چکارش کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا